جزئیات تحریم‌های خزانه‌داری آمریکا علیه ۲ فرد و ۴ شرکت مرتبط با ایران

  • سیاسی
  • سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ ۱۳:۳۲
    کد خبر :153554

وزارت خزانه‌داری آمریکا دو فرد و چهار شرکت مرتبط با ایران را به بهانه ارتباط با نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست تحریم قرار داد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا شامگاه دوشنبه با بیان ادعاهای بی‌پایه علیه چند شرکت و فرد مرتبط با ایران، آنها را در فهرست تحریم‌ها قرار داد.

در بیانیه خزانه‌داری که روی وب‌سایت این نهاد آمریکایی قرار گرفته دو فرد و چهار شرکت به بهانه ادعایی جعل اسکناس بانک‌های یمن برای نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هدف تحریم قرار گرفته‌اند.

خزانه‌داری آمریکا مدعی شده شرکت‌ها و افراد هدف، برای تأمین تجهیزات و لوازم مرتبط با اقدامات ادعایی در زمینه جعل اسکناس‌‌های یمن، ممنوعیت‌های صادرات اروپا را دور زده‌اند.

در بیانیه وزارت خزانه‌داری، شرکت‌های «پردازش تصویر رایان» و «هلدینگ تجارت الماس مبین» تحریم شده‌اند. «پردازش تصویر رایان»، یک شرکت چاپ تحت مالکیت شرکت «هلدینگ تجارت الماس مبین» به تأمین تجهیزات و لوازم مورد نیاز برای چاپ اسکناس‌های جعلی یمن متهم شده است.

«رضا حیدری»، مدیر عامل « پردازش تصویر رایان» و «محمود سیف»، مدیر عامل «تجارت الماس مبین» نیز تحریم شده‌اند.

علاوه بر این دو شرکت مستقر در آلمان به نام‌های « ForEnt Technik GmbH» و «Printing Trade Center GmbH» که تحت مالکیت «رضا حیدری» قرار دارند به همکاری در این طرح ادعایی متهم و در فهرست تحریم قرار گرفته‌اند.

جمهوری اسلامی ایران همواره ادعاهای آمریکا و کشورهای غربی درباره دخالت در امور داخلی یمن را قاطعانه رد کرده است. ادعاهای خزانه‌داری آمریکا در حالی مطرح شده‌اند که حمایت‌های واشنگتن از ائتلاف متجاوز عربستان به یمن با انتقادهای فزاینده‌ای رو به رو است.

به گزارش تسنیم،«رو کانا»، نماینده دموکرات کنگره آمریکا اخیراً در مصاحبه‌ای با شبکه خبری الجزیره تصریح کرد که آمریکا در «جنایت‌های جنگی» عربستان در کشور یمن شریک است.

ائتلافی به رهبری عربستان سعودی از فروردین‌ماه سال 1394، کشور یمن را هدف حملات سنگین هوایی قرار داده است. این حملات به نابودی زیرساخت‌های یمن و گسترش فقر، بیکاری و بیماری در این کشور فقیر عربی منجر شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید