شرایط دریافت وام از صندوق ولایت کمیته امداد/ ارائه وام‌های قرض الحسنه به خانواده‌های کم برخوردار

    کد خبر :15354

کمیته امداد امام خمینی (ره) هر سال اعتباراتی را برای ارائه وام به مددجویان تحت پوشش خود اختصاص می‌دهد.

سال گذشته مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان از منابع کمیته امداد امام خمینی (ره)، تحت عنوان وام در اختیار مددجویان این نهاد حمایتی قرار گرفت ضمن اینکه با مساعدت بانک ها، هزار میلیارد تومان دیگر نیز به مددجویان وام ارائه شد.
در موارد مختلفی وام به مددجویان کمیته امداد اختصاص پیدا می‌کند. از ارائه وام برای تأمین هزینه‌های درمانی و خرید و تامین مسکن گرفته تا ارائه تسهیلات کارگشایی و اشتغال همه از انواع وام پرداختی به مددجویان این نهاد حمایتی هستند.
با توجه به اعتبارات در اختیار کمیته امداد، برای اعطای وام‌ها برنامه ریزی شده و سپس با شرایط ویژه، این وام‌ها در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.
اشتغال زایی یکی از مهم‌ترین اهداف کمیته امداد امام خمینی (ره) است. بر همین اساس، مقرر شده در سال ۹۶ بیش از ۲ هزار و صد میلیارد تومان برای اشتغال مددجویان کمیته امداد اعتبار تخصیص یافته و پیش بینی می‌شود با این اعتبار بیش از ۱۵۰ هزار فقره وام اشتغال به مددجویان پرداخت شود.
پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در رابطه با اعطای وام به مددجویان این نهاد حمایتی می‌گوید: توانمند سازی مددجویان در حوزه‌های مختلف یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) محسوب شده و در این راستا نیز سعی شده با ارائه وام، شرایط برای این توانمندسازی فراهم شود.
وی می‌افزاید: مددجویان کمیته امداد از جمله خوش حساب‌ترین بدهکاران بانکی محسوب شده و وام هایی را که دریافت می‌کنند در کمترین زمان ممکن نسبت به پرداخت اقساط آن‌ها اقدام می‌کنند.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به فعالیت صندوق قرض الحسنه امداد ولایت می‌گوید: صندوق امداد ولایت به منظور ارائه تسهیلات به خانواده‌های کم برخوردار و دریافت اعتبارات افراد برخوردار جامعه کار خود را آغاز کرد. از این صندوق اکنون وام‌های زیادی به خانواده‌های متقاضی ارائه می‌شود و اکنون شاهد فعالیت این صندوق در بسیاری از شهرهای کشور هستیم.
برای برطرف شدن تمام یا بخشی از مشکلات مددجویان از طریق صندوق قرض الحسنه امداد ولایت وام هایی در اختیار مددجویان کمیته امداد قرار می‌گیرد.
شرایط هر یک از مددجویان و یا سایر افراد کم برخوردار برای دریافت وام ابتدا از سوی واحد‌های مددکاری احراز شده و پس از آن، وام در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گیرد.
زمینه‌های پرداخت وام از سوی کمیته امداد به شرح ذیل است:
 ۱. تأمین هزینه‌های درمانی
 ۲. اعطای وام به محکومان دیه و جرائم غیر عمد
 ۳. اعطای وام خرید و تأمین مسکن
 ۴. کمک به خرید لوازم منزل
 ۵. اعطای ودیعه مسکن
 ۶. ارائه تسهیلات کارگشایی
 ۷. ایجاد کار انگیزی
 ۸. پرداخت بدهی
 ۹. پرداخت هزینه‌های تحصیلی
 ۱۰. ایجاد اشتغال
 ۱۱. پرداخت کمک هزینه ازدواج
 ۱۲. دیگر موارد
شرایط لازم برای بهره‌مندی از وام
 ۱. تأیید استحقاق و نیازمندی بر حسب تشخیص رئیس شاخه یا کمیسیون حمایتی
 ۲. ارائه درخواست یا معرفی نامه از مراجع ذی‌صلاح
 ۳. سکونت در محل درخواست وام
علاوه بر مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) وام‌هایی نیز از سوی کمیته امداد به خانواده های نیازمند ارائه می شود.
0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید