اختصاص مبلغی از حقوق شورایی‌ها برای زلزله‌زدگان

    کد خبر :153478

در بیست‌وسومین جلسه علنی شورای شهر تهران، ری و تجریش اعلام شد که اعضا و کارکنان شورا مبلغی از حقوق خود را به نفع زلزله‌زدگان غرب کشور اختصاص می‌دهند.

به گزارش ایسنا، طرح دو فوریتی مبنی بر الزام شهرداری تهران به حمایت از زلزله‌زدگان غرب کشور نیز در این جلسه مطرح شد که در جریان بررسی آن الویری رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورا در مخالفت دو فوریت این طرح گفت: باید این طرح در کمیسیون‌ها مطرح و مورد بررسی‌ قرار گیرد تا از نظر قانونی مشکلی نداشته باشد و شان و منزلت شورا پایین نیاید.

وی افزود: نمی‌توان اعتبارات شهرداری را در خارج از محدوده شهر تهران هزینه کنیم. براساس مواد 16 و 17 شهرداری می‌تواند کمک‌هایی را در قالب‌های مختلف به مناطق زلزله‌زده داشته باشد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران تاکید کرد: عدد 10 میلیارد تومان بر چه مبنایی اعلام شده، چون شورای چهارم اعلام کرده که 10 میلیارد به اربعین حسینی اختصاص یابد، آیا ما هم باید همین عدد را برای کمک به سایر مناطق به تصویب برسانیم، چرا 5 میلیارد تومان یا 20 میلیارد تومان به تصویب نرسد، بنابراین نیاز است این طرح‌ها مورد بررسی قرار بگیرد و اکنون نیز یک فوریت آن مطرح شود.

به گزارش ایسنا، امینی ریاست شورا در موافقت با این طرح گفت: هنگامی که حوادث طبیعی در کشور رخ می‌دهد، حتی کشورهایی که روابط سیاسی خوبی با ما ندارند پیش‌دستی می‌کنند و کمک‌های خود را به مناطق زلزله زده ارسال می‌کنند. بار اول نیست که یک حادثه طبیعی در کشور رخ می‌دهد و قطعا آخرین بار نیز نخواهد بود. با توجه به اینکه این طرح دو فوریتی در شورا مطرح شده، اگر بخواهیم یک فوریت آن را حذف کنیم، در افکار عمومی و رسانه‌ها اینطور برداشت می‌شود که برای ما این موضوع مهم نبوده است ضمن آنکه اگر این طرح در کمیسیون مطرح شود، تغییری نخواهد کرد و مجددا به همین شکل به صحن شورا ارائه خواهد شد.

به گزارش ایسنا، پس از بحث و بررسی این طرح کلیات آن به تصویب اعضای شورا رسید.

در ادامه جلسه، با توجه به ارائه این طرح مقرر شد که 10 میلیارد تومان به زلزله‌زدگان غرب کشور کمک شود و یا اعضای شورا و کارکنان آن مبلغی از حقوق خود را به نفع زلزله‌زدگان پرداخت کنند که در جلسه آینده دو مضوع مورد رای‌گیری اعضا قرار خواهد گرفت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید