فراری مایکل شوماخر به قیمت ۷.۵ میلیون دلار فروخته شد

  • خودرو
  • سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ ۱۲:۴۵
    کد خبر :153430

خودروی فرمول یک فراری F2001 که توسط مایکل شوماخر رانده می‌شد، در حراجی مشهور ساتبی به قیمت ۷.۵ میلیون دلار به فروش رسید.

خودروی موفق فراری F2001 توسط راس براون برای فصل ۲۰۰۱ مسابقات فرمول یک طراحی شد. F2001 درحالی ساخته شد که مقررات تغییر یافته و لازم بود که بال جلویی به‌منظور تولید نیروی عمودی کمتر، بالاتر بیاید. در آن زمان، روی سیستم‌های چسبندگی و لانچ کنترل هم تجدید نظر شد و این فراری با در نظر گرفتن تمام استانداردها، پا به عرصه نهاد.

ارائه فراری فرمول یک F2001 مایکل شوماخر در مزایده ساتبی (Contemporary Art Evening) مورخ ۲۵ آبان، نقطه‌ی عطفی در تاریخ مزایده خودرو تلقی می‌شود. هیئت داوران هنوز هم درباره عرضه سایر خودروهای ارزشمند برای چنین فروش نامرسوم و نوپایی مردد هستند؛ اما پیشنهاد ۷.۵ میلیون دلاری خرید این فراری سروصدای زیاده به پا کرده است و می‌تواند بازار حراجی‌های خودرو را متحول کند.

فراری F2001 قهرمانی دو گرندپری (شامل گرندپری موناکو) را رقم زد. این اعجوبه از ارکان اساسی و مؤثر در چهارمین قهرمانی جهانی شوماخر به‌عنوان راننده سال ۲۰۰۱ بود و برد تیمی فراری در این مسابقات قهرمانی را حتمی کرد. انتظار می‌رفت که این فراری بین ۴ تا ۵.۵ میلیون دلار فروخته شود؛ اما پیشنهاد اخیر از دو برابر قیمت فراری F2004 شوماخر که حدود ۳ میلیون دلار در مزایده ساتبی مارانلو فروخته شد هم بالاتر رفت. با این حساب، خودروی مذکور به‌عنوان ارزشمندترین مدل غیر جاده‌ای و مخصوص مسابقه در تاریخ شناخته می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید