فغانی:از اصفهانیان گلایه دارم؛آقایان قبل از گرفتن عکس یادگاری درد دل‌های ما را بشنوند

  • ورزشی
  • سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ ۱۲:۱۰
    کد خبر :153309

داور بین‌المللی فوتبال کشورمان گفت:من از آقای اصفهانیان گلایه دارم و امیدوارم آقایان قبل از گرفتن عکس یادگاری و کسب هرگونه موفقیتی درد دل‌های ما را بشنوند.
علیرضا فغانی در گفت‌و‌گو با برنامه تهران ورزشی رادیو تهران، در خصوص اینکه آیا انتخابش به عنوان داور اصلی جام جهانی قطعی شده است گفت:هفته آینده باید از روزهای شنبه تا چهارشنبه در ابوظبی امارات در یک دوره داوری حضور داشته باشیم و اولین کلاس را با حضور 36 داور انتخاب شده برگزار کنیم، تست‌های بدنی و قوانین را پشت سر بگذاریم و من خیلی امیدوارم حضور موفقی داشته باشم.

وی ادامه داد:در جام‌جهانی 2014 چهار تیم اصلی و یک تیم ذخیره حضور داشتند و قرار است در این دوره هم یک کمک داور ویدیویی اضافه شود. من در دوره گذشته عضو ذخیره‌ای داوری بودم اما در این دوره زیاد به اتفاقات چند ساله گذشته توجه نمی‌کنم و تلاش می‌کنم تا یک تیم داوری اصلی از کشورمان در جام‌جهانی حضور داشته باشد.

فغانی در پاسخ به این سوال که فریدون اصفهانیان هم به وی تبریک گفته است گفت: آقای اصفهانیان و بقیه دوستان به من لطف دارند اما توقع دارم طوری برنامه ریزی شود که به رشد داوری توجه شود من انتظارم این است مسئولان کمیته داوران مثل مسئولان تیم ملی که به دنبال رایزنی برای گرفتن امکانات و شرایط بهتر برای تیم ملی هستند با مسئولان فدراسیون برای داوری رایزنی کنند.

داور بین‌المللی کشورمان در خصوص اینکه آیا با این صحبت‌ها از فریدون اصفهانیان گله دارد یا خیر گفت: صددرصد این صحبت‌های من گله بود. من در چهار سال گذشته به جز یک ست داوری چیزی برای خودم نخواسته‌ام. سعی کردم شخصا برنامه فیفا را پیگیری کنم و در کنار داوری در آمد داشته باشم اما داوران در این چند سال افزایش دستمزد نداشته‌اند.

وی در خصوص اشتباهات داوری در فوتبال ایران و اینکه گفته می‌شود پرداخت نکردن حقوق داوران در این موضوع تاثیر دارد اظهار داشت: ندادن حقوق داوران ربطی به اشتباه‌های آنها در مسابقات ندارد. شما بینید در کشورهای بزرگ که همه امکانات و شرایط فراهم است باز هم اشتباهات داوری رخ می‌دهد چون انسان ممکن است دچار اشتباه شود. صحبت من این است که مسئولان باید برای داوران انگیزه‌ای ایجاد کنند و برای آنها حس رقابت به وجود بیاورند و نگاه مثبت به جامعه داوری داشته باشند.

وی افزود: بعد از اینکه به عنوان یکی از داوران حاضر در جام جهانی انتخاب شدم تنها اسلامیان و یکی دو نفر دیگری آن هم به صورت پیامکی به من تبریک گفتند و هیچ کسی از من سوال نکرد آیا برای انتخاب شدن به داوری اصلی نیاز به امکاناتی دارم یا نه. به طور قطعی اگر موفقیتی حاصل شود، برخی آقایان پیش ما خواهند آمد و عکس یادگاریشان را می‌گیرند اما چه بهتر است که قبل از حضور در جام جهانی بیایند و دردو دلهای ما را بشنوند. به‌ هر حال ما به امکاناتی پیش از جام جهانی نیاز داریم و بعد از جام جهانی هر امکاناتی بدهند به درد ما نمی‌خورد. انتظار من این است تمام پاداش‌های ملی که برای بازیکنان و نمایندگان ایران در مسابقات جهانی در نظر گرفته می‌شود برای داوران نیز در نظر گرفته شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا دوست دارد در جام جهانی چه مسابقه‌ای را قضاوت کند گفت:من زیاد آدم خوش ذوقی نیستم اما اسم تیم‌ها چندان برایم مهم نیست.هر چه در توانم است در هر دیداری که قضاوت می کنم، خرج خواهم کرد. طبق قوانین فیفا برای بازی‌هایی که هر دو طرف تیم‌هایی از قاره‌های آمریکای شمالی، مرکزی، جنوبی، اروپا و آفریقا هستند، می‌توانیم داوری کنیم. تمام این قاره‌ها تیم‌های خوبی در جام جهانی دارند پس همه دیدارها می‌تواند حساس باشد. من سعی می‌کنم طبق روال گذشته‌ام جلو بروم و هر کاری که می‌توانم انجام بدهم.

فغانی در پایان پایان با اشاره به گلایه‌هایی که برخی از داوران ایرانی دارند گفت: من این گلایه‌ها را همیشه می‌گویم ولی گوش شنوایی نیست! من یک جام جهانی را دیده‌ام و پس از این جام جهانی نیز تصمیماتی را خواهم گرفت که به نفع زندگی‌ام باشد. از سال 73 تا امروز در داوری هستم و باید یکسری کمبودها مهمی در زندگی‌ام مثل مسائل مالی را جبران کنم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید