خطرناک‌ترین مردان جهان با یکدیگر دیدار می‌کنند

    کد خبر :15325

روزنامه ایندیپندنت انگلیس با اشاره به اقدامات نابخردانه رئیس‌جمهور آمریکا و جانشین ولیعهد عربستان سعودی، از این دو با عنوان خطرناک‌ترین مردان جهان یاد کرد.

روزنامه ایندیپندنت چاپ انگلیس در مقاله‌ای دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد عربستان سعودی را خطرناک‌ترین مردان جهان دانست که هفته آینده قرار است با یکدیگر دیدار کنند.

 

پاتریک کوبرن در این مقاله نوشت: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، دستور داد که از عربستان و حملۀ نظامی این کشور به یمن، حمایتی ویژه و گسترده صورت گیرد؛ اما محمد بن سلمان جانشین ولیعهد عربستان سعی دارد واشنگتن را به حمایت از ریاض برای مقابله با ایران نیز وادار کند.

 

به نوشته کوبرن، بسیاری از ناظران، دونالد ترامپ را خطرناک‌ترین مرد در کرۀ زمین می‌دانند، و اکنون این مردِ خطرناک در حال برنامه‌ریزی برای سفر به عربستان در هفتۀ آینده است تا در این سفر 3 روزه، با دومین مردِ خطرناک جهان یعنی محمد بن سلمان دیدار کند؛ شخصی که عامل برهم زدن ثبات در منطقه شده است.

 

نویسنده در مقاله خود، محمد بن سلمان را عملاً حاکم کنونی عربستان می‌داند؛ زیرا پادشاه 81 ساله این کشور به سبب کهولت سن، توان انجام وظایف خود را ندارد.

 

کوبرن خاطرنشان کرد که بن سلمان، طی دو سال و نیم گذشته که عملاً اداره عربستان را به دست گرفته، بارها ثابت کرده است که علاوه بر بی‌پروایی، فاقد قدرت تدبیر سیاسی است. به عنوان مثال با دامن زدن به خشونت‌ها در سوریه، زمینه گسترش حضور نظامی روسیه در سوریه را فراهم کرد. علاوه بر این، جنگ یمن نیز از نمونه های بی‌تدبیری او به شمار می‌رود.

 

نویسنده این مطلب در ادامه، یکی از نمودهای خطرناک بودن بن سلمان را «درس نگرفتن از اشتباهات و اساساً اشتباه ندانستنِ اشتباهات خود» دانست.

 

کوبرن خاطرنشان کرد که آمریکا و عربستان درباره جریان‌سازیِ مشترک علیه ایران به توافق رسیده‌اند.
0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید