جانت یلن رئیس فدرال‌رزرو استعفا داد

    کد خبر :153236

رئیس فعلی فدرال‌رزرو در حالی که می‌توانست تا سال ۲۰۲۴ میلادی عضو هیات عامل بانک مرکزی آمریکا باقی بماند، از عضویت در این هیات استعفا داد.

جانت یلن رئیس فعلی فدرال‌رزرو آمریکا استعفای خود را از ریاست فدرال‌رزرو آمریکا به دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا تقدیم کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، این در حالی است که دوره ریاست او بر بانک مرکزی آمریکا در سوم فوریه سال ۲۰۱۸ میلادی به پایان خواهد رسید؛ اما همچنان می‌توانست به عنوان یکی از ۷ عضو هیات عامل فدرال‌رزرو تا سال ۲۰۲۴ میلادی باقی بماند.

یلن اعلام کرد: زمانی که جروم پاول مسند ریاست فدرال‌رزرو را به دست گیرد، فدرال‌رزرو را ترک خواهد کرد. همچنین رئیس فعلی فدرال‌رزرو در نامه خود خطاب به رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرده که نهایت تلاش خود برای انتقال هموار قدرت به جروم پاول را به کار گیرد.

پاول در دوم نوامبر ماه جاری میلادی توسط ترامپ به عنوان رئیس جدید فدرال‌رزرو منصوب شد و بر اساس جدول زمانبندی هفته آینده قرار است کمیته بانکداری سنا آمریکا جلسه‌ای را برای تائید جروم پاول برگزار کند.

پاول تنها عضو جمهوریخواه در هیات عامل فدرال‌رزرو آمریکا است و از سال ۲۰۱۲ میلادی به عضویت این هیات عامل درآمده است و پیش‌بینی می‌شود که موانع جدی برای گرفتن تایید از سوی کمیته بانکداری سنا نداشته باشد.

با خروج یلن از بانک مرکزی آمریکا این فرصت برای ترامپ مهیا می‌شود که از میان ۷ عضو فدرال‌رزرو، ۵ عضو را او انتخاب کند؛ انتخاب‌های ترامپ تاثیر قابل توجهی در آینده سیاست پولی ایالات متحده خواهد داشت. در حال حاضر ۳ پست در هیات فدرال‌رزرو خالی است.

جانت یلن نخستین زن رئیس فدرال‌رزرو آمریکا در طی چند دهه گذشته است؛ ضمن اینکه اولین رییس فدرال رزور در ۴۰ سال اخیر هم محسوب می‌شد که البته برای دومین دوره تصدی، منصوب این نهاد بانکی نشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید