برج دوم فناوری امیرکبیر راه اندازی می شود

    کد خبر :153198

معاون پژوهشی جدید دانشگاه صنعتی امیرکبیر از راه اندازی برج دوم فناوری دانشگاه امیرکبیر ظرف ۶-۹ ماه آینده خبر داد.
به گزارش بازتاب به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دکتر حسین حسینی تودشکی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مراسم معارفه خود که در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد گفت: در ابتدای کار برنامه هایی را شروع کرده ام و قرار است با همکاری اساتید و اعضای دانشگاه که وجود آنها ما را دلگرم می کند آنها را اجرایی کنیم.

وی با بیان اینکه اگر لازم باشد برنامه ها را بازنگری می کنیم، افزود: در حقیقت در راستای اهداف اصلی دانشگاه برنامه ها را پیش می بریم.

حسینی با بیان اینکه تصورم این است که دانشگاه صنعتی امیرکبیر از لحاظ پژوهش در وضعیت خوبی قرار دارد، خاطر نشان کرد: البته که لازم است از نظر کمی شرایط را بهتر کنیم تا میزان ارجاعات هم افزایش یابد.

وی با تاکید بر انجام پژوهش های هدفمند، گفت: باید با پژوهش هایی که در دانشگاه انجام می گیرد بتوانیم خروجی آن را به صورت معنا دار و مفید به جامعه معرفی کنیم و از خروجی آن در انتشارات بهره ببریم.

به گفته معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر، در جامعه ما مشکلاتی از جمله عدم ارتباط دانشگاه و صنعت مطرح است به همین دلیل کار ما سخت می شود؛ در همین راستا باید برنامه هایی پیاده سازی کنیم تا خروجی دانشگاه بیشتر شود و صنعت به دانشگاه اعتماد بیشتری کند.

وی با بیان اینکه در این صورت صنایع به دانشگاهها اعتماد پیدا می کند و از سوی دیگر پژوهش های دانشگاهی به بخش های صنعتی ورود پیدا می کنند، ادامه داد: بنا داریم روی گرنت پژوهشی سرمایه گذاری بیشتری داشته باشیم زیرا باعث رفع مشکلات دانشجویان خواهد شد و پروژه های تجربی بیشتر می شود.

وی گفت: وقتی کار تجربی انجام می شود کیفیت ارجاعات بالا می رود و از طرفی خروجی معنا دار تری برای صنعت و مردم خواهد داشت. امیدواریم با کمک رئیس دانشگاه در این حوزه اتفاقات خوبی رخ دهد.

وی با بیان اینکه در حوزه پسا دکتری فعالیت هایی شروع شده است، افزود: همچنین تعداد شرکتهای دانش بنیان واحدهای فناور و شتابدهنده ها در دانشگاه افزایش یافته بنابراین قصد داریم برج دوم فناوری دانشگاه را راه اندازی کنیم.

حسینی ادامه داد: قرار است با حمایت های مالی دانشگاه برج دوم فناوری را در خیابان ولیعصر تا ۶الی ۹ ماه آِینده راه اندازی کنیم؛ برج شماره دو پتانسیل خوبی برای شرکت ها دارد.

معاون پژوهشی دانشگاه امیرکبیر گفت: این برج فناوری می تواند زمینه ای برای استقرار شرکتها و واحدهای تحقیق و توسعه باشد .

حسینی با اشاره به واحد دانشگاه صنعتی امیرکبیر در کیش اظهار کرد: برنامه هایی برای این واحد داریم تا از ظرفیت بین المللی آن بهره ببریم.

وی افزود: ایجاد کارگاه‌های تخصصی بین صنعت و دانشگاه و بهره گیری از پتانسیل های آموزشی و بین المللی برای جذب صنعت، زمینه ساز ارتقا دانش فنی افراد حاضر در صنعت می شود که جز برنامه های ما محسوب می شوند. این موضوع باعث کسب درامد شده و از سوی دیگر ارتباطات صنعتی با داخل دانشگاه را ایجاد می کند.

وی در خصوص پژوهشکده های دانشگاه گفت: اگر لازم است پژوهشکده ها را نزدیک به پردیس ها کنیم تا نزدیک تر با بدنه دانشگاه فعالیت کنند و بیگانگی وجود نداشته باشد؛ در این صورت از پتاسیل ها استفاده می شود؛ تغییرات در این بخش تا دوماه اینده انجام می گیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید