آغاز فعالیت ورزش اسپوکس در کره جنوبی

  • ورزشی
  • سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ ۱۱:۱۰
    کد خبر :153100

نایب رئیس کنفدراسیون اسپوکس آسیا و رئیس انجمن اسپوکس کره جنوبی در خصوص راه اندازی این رشته در کره به دفتر مرکزی کنفدراسیون آسیای در ایران گزارشی ارائه کرد.

به گزارش بازتاب و به نقل از روابط عمومی فدراسیون انجمنهای ورزشی، هیونگ جین جانگ در خصوص فعالیت ورزش اسپوکس در کره جنوبی گفت: درپی تشکیل کنفدراسیون اسپوکس آسیا و دریافت نمایندگی ورزش اسپوکس چندین جلسه با مربیان سرشناس رزمی و غیررزمی برگزار کردیم و برخلاف تصور اولیه بنده، خوشبختانه این ورزش با استقبال بسیار خوبی روبرو شد و در طول این مدت چندین کلاس توجیهی برگزار نمودیم.

وی اظهار داشت: تمام تلاش ما برگزاری یک دوره کارگاه آموزشی بین المللی توسط کادر فنی کنفدراسیون آسیایی اسپوکس در کره جنوبی و متعاقب آن تشکیل یک تیم قوی ملی و اعزام آن به مسابقات آسیایی اسپوکس ۲۰۱۸ خواهد بود.

هیونگ جین جانگ افزود: با توجه به اینکه کره جنوبی یکی از قطبهای مهد پیدایش هنرهای رزمی در جهان است و هنرشمشیرزنی نیز در تاریخ کهن ما جایگاه ویژه ای دارد، مطمئنا در آینده ای نزدیک ورزش اسپوکس در کشور ما توسعه و گسترش پیدا خواهد کرد.

نایب رئیس کنفدراسیون اسپوکس آسیا یکی از عوامل استقبال از این رشته ورزشی را ایجاد شادمانی، ساده بودن قوانین، دسترسی آسان و همگانی به تجهیزات این ورزش، خاصیت هوازی و کالری سوزی فراوان و عدم آسیب رسانی دانست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید