قهوه سوخت تازه اتوبوسها شد

    کد خبر :152915

مقامات شهر لندن با هدف کاهش آلودگی ناشی از مصرف سوخت های فسیلی در این شهر قصد دارند از قهوه به عنوان منبع جدیدی برای تامین سوخت اتوبوس های شهری استفاده کنند.
به گزارش بازتاب به نقل از انگجت، سه شرکت انگلیسی با همکاری یکدیگر سوخت سبز و سازگار با محیط زیست تازه ای موسوم به B۲۰ را ابداع کرده اند که حاصل ترکیب روغن استخراج شده از تفاله قهوه با برخی مواد دیگر است.

آنان می گویند سوختی که فعلا از این طریق تولید کرده اند برای تامین انرژی یکی از اتوبوس های در حال گردش در شهر لندن به مدت یک سال کافی است. اهالی شهر لندن روزانه ۲۰ میلیون فنجان قهوه مصرف می کنند و لذا تفاله کافی برای تهیه روغن و تامین انرژی یک سوم شبکه حمل و نقل اتوبوسی این شهر در دسترس خواهد بود.

کارخانه های موجود در لندن برای بازیافت ۵۰ هزار تن تفاله قهوه در سال آمادگی دارد. این تفاله ها از قهوه فروشی ها و کارخانه های قهوه تامین و روغن استخراج شده از آنها با چند نوع چربی و روغن دیگر مخلوط می شود و در نهایت سوخت B۲۰ تولید می شود.

صادق خان شهردار لندن هدف از اجرای این طرح را کاهش آلایندگی سیستم حمل و نقل عمومی شهر لندن دانسته تا میزان آلاینده های محیط زیست بدین علت تا سال ۲۰۵۰ به صفر برسد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید