رئیس فضای سبز شهرداری منطقه ۴ به "بازتاب" خبر داد

بستر اصلی تخم ریزی مگس های سفید تهران مشخص شد

    کد خبر :15288

رئیس فضای سبز شهرداری منطقه ۴ تهران درختان توت را بستر اصلی تخم ریزی مگس های سفید دانست.
به گزارش بازتاب، رئیس فضای سبز شهرداری منطقه ۴ گفت:«مانند تمامی موجودات زنده، با توجه به تغییرات اقلیمی و محیطی، بستر مناسبی برای رشد این مگس ها ایجاد می شود. در حال حاضر نیز تغییر اقلیم در شهر تهران بستر مناسبی را برای تخم گذاری مگس های سفید فراهم کرده است.»

رئیس فضای سبز شهرداری توضیح داد که درست مثل پروانه ها و کرم ابریشم، محل تخم گذاری مگس های سفید بیشتر درختان توت است؛ هرچند ممکن است روی درختان دیگری مثل نارون نیز وجود داشته باشند.

درختان زیتون نیز از جمله کانون های مورد علاقه این حشره اند اما به دلیل این که در شمال کشور باد زیاد می وزد، امکان رشد ندارند.

جوادی با توضیح این که هنوز گزارش نشده است که این مگس ها برای سلامتی انسان خطر ناک یا ناقل بیماری خاصی باشند، گفت:«در حال حاضر بیشترین مشکلی که این مگس ها در شهر تهران ایجاد می کنند، برای چشم و دستگاه تنفس شهروندان است.»

وی در خصوص اقدامات انجام شده برای جلوگیری از افزایش گسترش مگس های سفید گفت:«اگر زمان تخم گذاری شان را خوب شناسایی کنیم و از سم یا شستشوی برگ استفاده کنیم مسلم است که جمعیت شان تحت کنترل قرار می گیرد.»

جوادی در ادامه توضیح داد:«معمولا پاجوش و تنه جوش درختانی که بستر تخم گذاری این مگس ها هستند را حذف می کنیم، تا کانون شان کمتر شود. هم چنین، از نوارهای چسبنده زرد استفاده می کنیم، چون حشرات به یک طیف نور حساس هستند و جذب آن می شوند. هرچند این روش ممکن است حشرات مفید را هم از بین ببرد اما چاره ای نداریم. به این روش تله های فیزیکی گفته می شود.»

این کارشناس در مورد اهمیت کم خطر بودن روش های آفت زدا گفت:«برای درختان هرس زمستانه انجام می دهیم و از آفت کش های کم خطر گیاهی و غیر شیمیایی- مثل آب شویی درختان با صابون و حشره کش های گیاهی پالیزین- استفاده می کنیم؛ کم خطر بودن برای ما اهمیت بسیاری دارد.»

وی در ادامه توضیح داد شهرداری برنامه دارد که شبانه درختان را مورد شستشو قرار دهد و برای پیش گیری نیز با روغن ولچ، روغن پاشی زمستانی انجام می شود.

رئیس فضای سبز شهرداری منطقه ۴ در نهایت افزود برگ های توتی که روی زمین می ریزند باید جداگانه امحا شوند. چون مگس های سفید روی برگ های زرد تخم ریزی می کنند و قابلیت سرایت به سایر درختان را دارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید