تحویل مدیرعامل اسبق بانک ملی به ایران در سایه رابطه ایران و کاناداست

    کد خبر :152854

«بهمن کشاورز»، وکیل پایه یک دادگستری، پیرامون دادگاه غیابی «محمودرضا خاوری»، متهم پرونده سه هزار میلیاردی، گفت: با توجه به این که حکم صادره علیه خاوری جزایی و کیفری است به پلیس بین‌الملل جهت دستگیری متهم ابلاغ می شود اما با توجه به روابط ایران و کانادا نمی توان نظر قطعی داد که حکم اجرایی شود یا خیر.

این کارشناس حقوقی با اشاره به اینکه «به صرف اتهام، نمی‌توان فرد را به کشور باز گرداند.» تصریح کرد: باید حکمی وجود داشته باشد تا به پلیس بین الملل بدهند و پلیس بین الملل متوجه شود این فرد تحت تعقیب است.

کشاورز متذکر شد: به نظر من در دایره حقوقی، برای دستگیری خاوری و یا حداقل امید برای استرداد این متهم به ایران راهی جز برگزاری دادگاه نیست.

در گفت و گو با برنا،رییس کانون وکلای تهران با تاکید بر اینکه «ممکن است حکم بر رد مال و یا حبس باشد» افزود: در صورت صدور چنین حکمی از سوی دادگاه با توجه به این که متهم در کشور حضور ندارد، لزوم ورود پلیس بین الملل دیده می‌‍ شود چراکه در داخل کشور فاقد ضمانت اجراست و البته باید به نقش دولت کانادا و روابط آن با ایران توجه کرد. در ظاهر به نظر می‌رسد متهم به کشور تحویل داده شود اما ممکن است این عملکرد در جهت رابطه ایران و کانادا تغییر کند و پیش بینی دقیق آن ممکن نیست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید