ابتکارات ایران کار داعش را یکسره کرد

    کد خبر :152851

کاردار سابق ایران در لندن گفت: آمریکا به دنبال آن است که اتحاد بین اروپا و آمریکا را تکمیل کند و آن وقت شاید اتحادیه اروپا «ناتو» را وارد جنگ با ایران کند.
سیدجلال ساداتیان، کاردار سابق ایران در لندن و نماینده سابق سازمان ملل در خصوص اینکه نزدیکی مواضع مکرون به آمریکا تا چه حد می‌تواند به نفع منطقه و فرانسه باشد؟ گفت: نزدیکی ترامپ و مکرون بیش از هر چیز انسان را به یاد ضرب المثل مربوط به دیوانه چو دیوانه ببیند خوشش آید، می‌اندازد.

وی افزود: بحث برجام مطرح شد. عملکرد مثبت ایران باعث شد بین آمریکا و اروپا فاصله‌ای ایجاد شود و هر چه ترامپ، لابی صهیونیستی و عربستان تلاش کردند برجام به نتیجه نرسد یا آن را به شکست برسانند موفق نشدند و کار تا جایی پیش رفت که مسئول روابط خارجی اروپا در برابر آمریکا و ترامپ ایستاد و از برجام حمایت کرد.

کاردار سابق ایران در لندن با بیان اینکه رژیم صهیونیستی که همواره نگران پیشروی‌های ایران در عراق و سوریه بود، گفت: موفقیت هایی که ایران، عراق و سوریه در مسئله داعش به دست آوردند و ائتلاف این سه کشور سبب شد تا اسم داعش از عراق پاک شود و از سوی دیگر موضوع استقلال خواهی کرد‌ها در عراق نیز به نتیجه نرسید.

در گفت‌وگو با دانشجو، وی ادامه داد: در همین راستا بناست روز چهارشنبه رؤسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه دیداری در سوچی روسیه داشته باشند و نتایج دیدار اخیر ظریف با مقامات ترکیه در خصوص مسائل منطقه بحث و بررسی شود.

ساداتیان ادامه داد: اینکه در سوریه اسد به زعامت خود ادامه دهد و یا گفتگوهای سوری – سوری شکل بگیرد، نقش معارضان سوری در قدرت سوریه تا چه اندازه باشد همه این‌ها مسائلی است که باید در دیدارهای پیش رو تعیین تکلیف شود.

کاردار سابق ایران در لندن با اشاره به اینکه در گیر و دار تمام این مسائل نگرانی‌های اسرائیل روز به روز بیشتر می‌شود، گفت: خط ایران، عراق، سوریه از یک سو و حضور حزب الله لبنان تا کنار مرزهای رژیم صهیونیستی از سوی دیگر برای این رژیم پوشالی مسئله ساز شده است لذا تلاش می‌کند تا آمریکا را وارد یک درگیری نظامی در منطقه کند.

وی افزود: البته رژیم صهیونیستی برای پیاده سازی این سناریو ابتدا دست به دامن عربستان شد تا این کشور همسایه را مجاب کند تا درگیری‌ها و تنش‌های ممتدی در منطقه ایجاد کند، اما آنچه واضح است هیچ کدام از این ترفند‌ها یارای مقابله با ایران را نخواهد داشت.

ساداتیان با بیان اینکه آمریکایی‌ها به دنبال ایجاد جو ایران هراسی و بهره برداری از این جو در جهان هستند، گفت: آمریکا حداکثر منافع خود را در فروش اسلحه می‌بیند و از این تمهیدات به دنبال آن است که اتحاد بین اروپا و آمریکا را تکمیل کند و آن وقت شاید اتحادیه اروپا ناتو را وارد جنگ با ایران کند.

کاردار سابق ایران در لندن در پایان تصریح کرد: البته در شرایط فعلی همه راه‌ها به در بسته خورده است، اما جمهوری اسلامی باید دقت کند تا بهانه‌ای دست طرف مقابل ندهد آن‌ها به دنبال این هستند که حرکت‌های دفاعی ایران را تهاجمی معرفی کنند و اعلام کنند جمهوری اسلامی از تعهدات خود عدول کرده و با ایجاد جو سیاسی علیه ایران به دنبال صدور قطعنامه‌های جهانی در شورای امنیت و مجامع جهانی علیه کشورمان هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید