فرانسوی‌ها بدانند برنامه موشکی ایران قابل مذاکره نیست

    کد خبر :152830

عضو کمیسیون امنیت‌ملی مجلس با بیان اینکه اروپا و آمریکا برای فشار آوردن بر ایران تقسیم‌کار کرده‌اند، گفت: مسئولان مراقب هماهنگی بین فرانسه و آمریکا باشند.

محمد جواد جمالی عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از اظهارات اخیرامانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه مبنی محدود کردن برنامه‌ای موشکی ایران، گفت: کشور فرانسه بیشترین همسویی را با رژیم صهیونیستی دارد.

وی با بیان اینکه فرانسه در زمان روند مذاکرات برجام بدترین مواضع را اتخاذ می‌کرد و نقش پلیس بد را ایفا می‌کرد، یادآور شد: در زمان جنگ تحمیلی، فرانسوی‌ها هواپیما‌های سوپراتاندارد و موشک‌های اگزوست را در اختیار عراق می‌گذاشتند.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون امنیت‌ملی مجلس با تاکید بر اینکه فرانسه مأمن منافقین است که بیش از 17 هزار نفر از هموطنان ما را به شهادت رسانده، گفت: مسئولان کشورهایی مانند فرانسه و به ویژه انگلیس قابل اعتماد نیستند.

جمالی با بیان اینکه مسئولان باید مواظب سیاست‌های هماهنگ فرانسه و آمریکا باشند، خاطرنشان کرد: اخیرا مسئولان فرانسوی علاوه بر اظهار نظر در مورد برنامه موشکی، مدیران شرکت توتال درباره سرمایه‌گذاری در ایران اظهار نظر‌های منفی کرده‌اند لذا باید پذیرفت که اروپا در شرایط خاص در کنار آمریکا خواهد بود.

در گفت‌وگو با تسنیم،وی با بیان اینکه آمریکا، کانادا و اروپا برای تحت فشار قرار دادن ایران تقسیم کار کرده‌اند، تصریح کرد: بر اساس همین تقسیم ‌کار همواره فشار آوردن بر ایران در مورد مباحث حقوق بشری بر عهده کانادا است و احتمالاً درباره برنامه موشکی نیز وظیفه بر عهده فرانسه گذاشته شده است.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی مجلس، با بیان اینکه مسئولان فرانسوی باید بداند که برنامه موشکی ایران قابل مذاکره نیست، تصریح کرد: برنامه موشکی ایران دفاعی و بازدارنده است که تهدیدی برای هیچ کشوری نیست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید