رقابت فروشگاه‌های آنلاین ایران در روز جهانی خرید

    کد خبر :152774
بلک فرای دی دیجی کالا

بلک فرایدی یک روز ویژه در همه‌ی دنیاست. اما چرا این روز با جمعه‌های دیگر متفاوت است؟

بلک فرایدی یکی از مهم‌ترین رویدادها برای خریداران و فروشندگان محصولات مختلف در دنیاست. این رویداد از سال 1952 هر سال چند روز بعد از روز شکرگزاری آغاز می‌شود. جذاب‌ترین ویژگی این روز تخفیف و حراج‌های قابل توجه بر روی کالاهاست. این تخفیف‌ها مشتریان زیادی را به سمت بازار و فروشگاه‌های آنلاین می‌کشاند. حتی خیلی از شرکت‌ها برای خرید به کارمندانشان مرخصی می‌دهند و گاهی از شب قبل جلو فروشگاه‌ها صف‌های طولانی تشکیل می‌شود. شاید باورش سخت باشد، ولی در این روز حجم مشتریان در فروشگاه‌ها آن قدر زیاد است که بعضی وقت‌ها کار به دعوا می‌کشد.

به گزارش بازتاب ،بلک فرایدی بعد از گذشت سال‌ها به یک سنت جهانی تبدیل شده و این فروش ویژه در خیلی از کشورها مثل کانادا، برزیل، سنگاپور، بریتانیا، مکزیک، آمریکا، هند و فرانسه با شور و هیجان زیادی برپا می‌شود. شاید شما هم در فروشگاه‌های ایران کم و بیش اسم بلک فرایدی به گوشتان خورده باشد.

همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، امسال «دیجی‌کالا» که پیش از این در فروش ویژه‌ی شب یلدا رکورد خود را ثبت کرده بود، وارد رقابت در بلک فرایدی شده است. دیجی‌کالا اعلام کرده سوم آذر 1396 هم‌زمان با رویداد بلک فرایدی در بزرگ‌ترین فروشگاه‌های دنیا، یک جشنواره‌ای به نام «جمعه به خرید» برگزار می‌کند.

دیجی‌کالا  با نام «جمعه به خرید» سراغ این رویداد جهانی رفته و مثل فروشگاه‌های آنلاین بزرگ دنیا پیشنهادهای ویژه‌ای برای مشتریانش در نظر گرفته و اولین پیشنهاد، شگفت‌انگیزهای دو ساعتی است. اگر به دیجی‌کالا سر زده باشید حتما با پیشنهادهای شگفت‌انگیز روزانه و تخفیف‌های آن آشنا هستید. در کنار این دیجی‌کالا اعلام کرده است که بسیاری از کالاهایش در این روز با نصف قیمت عرضه می‌شود. مطابق خبری که این شرکت منتشر کرد کالاهای نصف قیمت طیف وسیعی از پرطرفدارترین لوازم دیجیتال و وسایل خانه، اسباب‌بازی، لوازم آرایشی، کیف چرمی، دوربین و وسایل ورزشی را شامل می‌شوند. ارسال رایگان خریدهای بالای 50 هزار تومان به سراسر ایران هم طرح ویژه‌ی دیگری است که این فروشگاه آنلاین در این روز اجرا می‌کند.

به نظر می‌رسد دیجی‌کالا علاوه بر سنتی که خودش بنیان‌گذار آن بوده است، یعنی روز خرید اینترنتی ایرانی در انتهای آذر و همزمان با شب یلدا،  خود را برای بلک فرایدی هم آماده کرده و برنامه‌ی ویژه‌ای برای آن تدارک دیده است. طبق گزارش‌ها، سال گذشته جشنواره یلدای دیجی‌کالا با استقبال 5 میلیون کاربر با 130 میلیون بازدید همراه بود. در سه روز این جشنواره به طور میانگین هر دقیقه 70 سبد خرید ایجاد شد که به طور متوسط هر کاربر در خریدش 41درصد تخفیف گرفته بود.

جمعه، سوم آذر، همزمان با بلک فرایدی جهانی، فروشگاه‌های اینترنتی ایران پیشنهادهای جذابی برای مشتریانشان دارند. باید ببینیم کدام یک می‌توانند تجربه‌ی خوشایندتری را برای مشتریان خود خلق کنند و دیجی‌کالا که بیشتر از 90 درصد سهم بازار آنلاین ایران را در اختیار دارد تا چه میزان می‌تواند رضایت مشتریان خود را جلب کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید