آغاز رقابت بیش از ۶هزار قصه‌گو

    کد خبر :152769

دبیر بیشتمین جشنواره قصه‌گویی از رقابت بیش از شش‌هزار قصه‌گو در این جشنواره خبر داد و گفت: این جشنواره در مناطق پنجگانه کشور از فردا ۳۰ آبان تا ۳۰ آذرماه برگزار می‌شود و برترین‌ها به بخش کشوری و بین‌المللی جشنواره راه می‌یابند.

به گزارش ایسنا، رضا قمرزاده معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور در نشست خبری که برای برگزاری منطقه ۵ این جشنواره به میزبانی سمنان در کانون پرورش فکری این استان برگزار شد، اظهار کرد: در مجموع بیش از ۶۷۰۰ قصه‌گو در بخش‌های مختلف این جشنواره شرکت می‌کنند.

او از حضور ۴۷۳ شرکت‌کننده در بخش ویژه “پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها”ی این جشنواره خبر داد و افزود: ۳۱۷۴ قصه‌گو در بخش نوجوانان و ۳۰۹۰ مربی کانون پرورش فکری نیز از استان‌های مختلف در این جشنواره شرکت کرده‌اند.

دبیر بیشتمین جشنواره قصه‌گویی کودکان و نوجوانان با بیان این‌که بخش ملی و بین‌الملل این جشنواره بهمن‌ماه امسال برگزار می‌شود بیان کرد: سال گذشته قصه‌گویانی از ۳۷ کشور جهان برای حضور در بخش بین‌الملل آثارشان را ارسال کردند و قصه‌گویانی از ۱۱ کشور دنیا برای اجرا در جشنواره پذیرفته شدند.

او پیش‌بینی کرد: امسال نیز علاوه بر قصه‌گویان داخلی، قصه‌گویانی از ۱۱ تا ۱۲ کشور دنیا به بخش نهایی این جشنواره راه بیابند.

قمرزاده با اشاره به برگزاری مسابقات قصه‌گویی منطقه ۵ کشور به میزبانی استان سمنان، گفت: با توجه به فعالیت‌های کانون پرورش فکری در حوزه فرهنگ رضوی، بخش رضوی نیز به این منطقه افزوده شده و لذا شش قصه‌گوی برتر از این منطقه به بخش ملی جشنواره راه می‌یابند.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از قصه‌گویی به عنوان یک راه موثر در تربیت کودکان و نوجوانان این سرزمین نام برد و افزود: کانون به دنبال این است که با برگزاری جشنواره قصه‌گویی زمینه استفاده بهتر از این ظرفیت در راستای تربیت کودکان و نوجوانان کشور را فراهم کند.

او حضور همزمان نوجوانان و مربیان در جشنواره را از نکات مثبت جشنواره بیستم برشمرد و گفت: علاوه بر قصه‌گویی امسال ۷۲ نفر در بخش داستان و ۱۸۲ نفر نیز در بخش مقالات شرکت کردند.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور به بخش‌های سه‌گانه این جشنواره اشاره کرد و ادامه داد: بخش آزاد با درونمایه تربیتی، بخش رضوی (ویژه شرکت‌کنندگان داخلی)، و ادبیات عامه و فولکلور با هدف بهره‌گیری از متون کهنی مثل شاهنامه و قصه‌های عامیانه سه بخش جشنواره امسال هستند که آثار متعددی به هر سه بخش ارسال شده است.

او از پیش‌بینی ده‌ها برنامه جنبی در این جشنواره خبر داد و اظهار کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی و تخصصی، برپایی نمایشگاه و… از برنامه‌های جنبی جشنواره بیستم است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید