کردهای پ.ک.ک. و پی.وای.دی. به نیروهای ترکیه در ادلب حمله کردند

  • سیاسی
  • دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۶ ۱۶:۴۸
    کد خبر :152753

یک مقام امنیتی از حمله کردهای پ.ک.ک. و پی.وای.دی. به نیروهای ارتش ترکیه در ادلب سوریه خبر داده است.

به گزارش بازتاب به نقل از خبرگزاری آناتولی، یک مقام امنیتی تاکید کرد: کردهای پ.ک.ک. و پی.وای.دی. امروز دوشنبه به پست بازرسی و نظارت ارتش ترکیه در ادلب سوریه حمله کردند.

این مقام امنیتی که خواست نامش فاش نشود ،تصریح کرد: هنوز هیچ گزارشی از تلفات احتمالی این درگیری منتشر نشده است. حمله کردهای پ.ک.ک. و پی.وای.دی. با واکنش و پاسخ سریع نیروهای مسلح ترکیه روبرو شده است.

اواسط ماه اکتبر ارتش ترکیه استقرار پست های بازرسی و نظارت در ادلب سوریه را آغاز کرده تا بر رژیم آتش بس در این منطقه نظارت کند. از مارس 2015 تاکنون ادلب در کنترل نیروهای ارتش سوریه نبوده و این منطقه بیشتر در تصرف گروه های مخالف مسلح دولت سوریه قرار داشته است.

پی وای دی شاخه نظامی کردهای وای پی جی است. ترکیه بر این باور است که این گروه شعبه سوری کردهای پ.ک.ک. است که بیش از 30 سال است با ترکیه در حال جنگ است.

از سال 1984 میلادی که درگیری های مسلحانه بین پ.ک.ک. و ارتش ترکیه آغاز شده، ده ها هزار نفر کشته شده اند، تنها در جولای 2015 میلادی بیش از 1200 نفر در این درگیری ها کشته شدند.

آمریکا و ائتلاف موسوم به ضد داعش توجهی به ارتباط بین کردهای پی.وای.دی و پ.ک.ک. ندارد. آمریکا اتحادیه اروپا و ترکیه، گروه پ.ک.ک. را در فهرست سازمان های تروریستی قرار داده اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید