سهم 30 درصدی زنان حقوق بگیر در صندوق بازنشستگی کشوری

    کد خبر :152593

۶۹،۲ درصد از کل حقوق بگیران صندوق بازنشستگی کشوری را مردان و ۳۰.۸ درصد آن را زنان تشکیل می‌دهند. همچنین وزارت آموزش و پرورش که بزرگترین مشترک صندوق بازنشستگی کشوری است با ۷۶۶ هزار و ۳۴۵ نفر ۵۷.۸ درصد کل حقوق بگیران صندوق را تشکیل می‌دهد.

به گزارش افکارنیوز، منابع تامین حقوق بازنشستگان و موظفین این صندوق از سه بخش شامل کسور دریافتی شاغلین، درآمد حاصل از سرمایه گذاری‌ها و دریافتی از خزانه دولت تامین می‌شود.

براساس محاسبات دفتر برنامه ریزی و توسعه سیستم‌های صندوق بازنشستگی کشوری، سال گذشته، ۲۱،۷ درصد معادل یک پنجم از حقوق بازنشستگان صندوق از محل پرداخت کسور، ۵.۸ درصد از محل آورده حاصل از سود سرمایه گذاری‌های اقتصادی و ۷۲.۵ درصد از محل اعتبارات دریافتی از خزانه دولت، تامین شده است.

طبق این آمار ۶۹،۲ درصد از کل حقوق بگیران صندوق بازنشستگی کشوری را مردان و ۳۰.۸ درصد آن را زنان تشکیل می‌دهند. همچنین وزارت آموزش و پرورش که بزرگترین مشترک صندوق بازنشستگی کشوری است با ۷۶۶ هزار و ۳۴۵ نفر ۵۷.۸ درصد کل حقوق بگیران صندوق را تشکیل می‌دهد.

میانگین حقوق پرداختی به حقوق بگیران صندوق نیز تا پایان بهار ۱۳۹۶ برابر با ۱۷ میلیون و ۹۸۷ هزار و ۱۷۲ ریال است که نسبت به بهار سال گذشته ۲۱ درصد رشد داشته است.

آمار منتشر شده از میزان حقوق پرداختی به بازنشستگان کشوری نشان می‌دهد که ۱۶،۴ درصد از مشترکین صندوق بازنشستگی کشوری کمتر از ۱۳ میلیون و ۸۵۰ هزار ریال، ۰.۹ درصد بیشتر از ۴۱ میلیون و ۱۸۵ هزار ریال دریافت می‌کنند. در این بین ۳۵.۶ درصد مشترکین از ۱۳ میلیون و ۸۵۰ هزار ریال تا ۱۷ میلیون ۳۵۰ هزار ریال، ۴۱.۴ درصد از ۱۷ میلیون و ۳۵۰ هزار ریال تا ۲۴ میلیون و ۳۵۰ هزار ریال و ۵.۷ درصد از ۲۴ میلیون و ۳۵۰ هزار ریال تا ۴۱ میلیون ۸۵۰ هزار ریال دریافت می‌کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید