قالیباف: بخشی از اصلاح‌طلبان وَبال مردم شدند

    کد خبر :152574

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اصلاح طلبی یک نیاز امروز جامعه است اما باید توجه داشت بخشی از این جریان به مبانی و اصول و مکتب امام تجدید نظر کردند و به دنبال تغییر در این مبانی حرکت کردند.

به گزارش تسنیم، محمدباقر قالیباف شهردار سابق و عضو فعلی مجمع تشخیص مصلحت نظام، عصر امروز( دوشنبه 29 آبان) با حضور در دانشگاه علم و صنعت، به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی با تسلیت درگذشت تعدادی از هموطنان در زلزله کرمانشاه، با بیان اینکه امروز می‌خواهیم آسیب شناسی از جریان‌های سیایی در کشور کنیم، گفت: واقعیت این است که ما 2 جریان اصلی و تاثیرگذار داریم. چه بخواهیم و چه نخواهیم واقعیت این است که یک دوقطبی وجود دارد که بر همه ابعاد جامعه ما چه در سیاست داخلی و خارجی و در عملکرد نظام تاثیرگذار است.

قالیباف گفت: اگر این دو جریان درست عمل می‌کردند بهترین مدل سیاست ورزی بود. در ابتدای انقلاب سه جریان سیاسی داشتیم؛ خط یک، دو و سه. خط2 جریان بنی صدر بود که از مسیر خارج شد و توان ادامه نداشت.

وی افزود: زمان گذشت و این 2 خط،شدند جریان چپ و راست و در ادامه در دهه هفتاد جریان اصولگرا و اصلاح طلب شدند. در اوج جریان اصلاحات در سال 79، رهبری فرمودند این 2 جریان سیاسی 2 بال هستند که اگر درست حرکت کنند می توانند کشور را بسازند.اصلاح طلبی یک نیاز امروز جامعه است اما باید توجه داشت بخشی از این جریان به مبانی و اصول و مکتب امام و موضع مبانی امام تجدیدنظر کردند و به دنبال تغییر در این مبانی حرکت کردند.

قالیباف ادامه داد: این بخش اصلاح‌طلبی به جای اینکه بالی برای مردم باشند وبال مردم شدند، مردم را به سمت بیگانه سوق داد و مبارزه با ظلم و توجه به مستضعفین و به این آرمانها توجهی نکرد اما بخشی از این جریان به این مبانی اعتقاد دارند اما برخی شان هم در قلم اعتقاد دارند اما در حوزه عملکردی یا نخواستند و یا نتوانستند به این مبانی عمل کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: جریان اصولگرایی در حرف و عمل معتقد به مکتب امام است اما وقتی از این اصول فاصله می‌گیریم، می بینیم این جریان هم در ارائه کارنامه، کارنامه قابل قبول و قابل دفاعی ندارد.حتی در هدفگذاری و روش و ابزار هم بد سلیقگی داشته است هرچند برخی بزرگان اصولگرا شاید نپذیرند.

وی ادامه داد: امروز هم وقتی به مردم مراجعه می‌کنیم برداشت آنها این است. اصولگرایی می‌توانست خواست‌های انقلاب اسلامی را محقق کند اما نتوانست. بعد جنگ مسیر برای حرکت فراهم بود. اگر 2 رکن مهم داشته باشیم یکی مردم است و اصولگرایی. این جریان شعار مردم باوری را داد اما در عمل به آن باور نداشت و اعتقاد قلبی به مردم باوری در این جریان سیاسی نبود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید