جدیدترین اخبار
۲۹ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۵۸ اجتماعی کد خبر :152526

برخورد عجیب یک شرکت هواپیمایی با بیمار ویلچرنشین!

یکی از مخاطبین بازتاب ضمن انتقاد از خدمات یکی از شرکت های هواپیمایی نوشته است :

امروزه مفهوم رضایت مشتری و مشتری مداری در برخی شرکت ها در حد یک شعار ابتدایی و پیش پا افتاده است جایی که انتظار از انسانیت و درک مقابل وجود دارد خبری نیست این موضوع شاید به خاطر مدیران ارشد یک شرکت یا سازمان و … نباشد و کارمندانی که در سطوح پائین تر قرار می گیرند اهمیتی به اصل انسانی مشتری مداری نمی دهند و یا شاید موضوع اصلی نحوه مدیریت و نظارت مدیران است .
برای ما بارها و بارها پیش آمده است و در بسیاری از مواقع پول و هزینه انجام یک خدمت پرداخت شده ولی بعضا سروکارمان گیر آدم هایی می افتد که به قول معروف از دماغ فیل افتاده اند و با اینکه کار را نصفه و نیمه انجام می دهند انتظار تشکر و … را هم دارند
با توجه به شرایط تحریم و… انتظارمان سوار شدن بر هواپیماهای به روز و پیشرفته و… نیست و وضعیت هواپیماها و فرودگاهها و… را با هیچ جای دنیا حتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس هم مقایسه نمیکنیم چون درک درستی از شرایط کشورمان داریم اما نحوه برخورد و ادب و رفتار کارمندان و مدیرانی که رودر روی مسافرین قرار می گیرند و قرار است با توجه به پولی که گرفته اند خدمت ارائه دهند جای گذشتی ندارد
مشکل هر جا هست باید اصلاح شود
موضوع را نوشتم تا شاید تلنگری برای مدیرانی شود که هنوز هم انسانیت در وجودشان است و دلسوز مردمان این سرزمینند :

مسافر پرواز ۶۳۲ هواپیمایی آسمان از مقصد تهران به گرگان در تاریخ ۲۶ آبان ماه ۱۳۹۶ بودم . حدود یکماه پیش در اثر سانحه تصادف آسیب جدی دیدم و به دلیل اشتباهات پزشکی در شهرستان ناچار به ادامه درمان در تهران شدم. در زمان اخذ اینترنتی بلیط هواپیما در توضیحات پرواز خدمات ویژه برای این پرواز در نظر گرفته شده بود. علیرغم اینکه اینجانب چند عمل جراحی خیلی سخت انجام داده و علاوه بر درد شدید، ملاحظات ویژه داشتم، اما متاسفانه در زمان برگشت از شهر تهران، در فرودگاه مهرآباد با برخورد بسیار بد و زننده پذیرش خدمات ویژه پرواز روبرو شدم خلاصه کلام که آنها خدمات ویژه‌ لازم را با توجه به وضعیت جراحی و … به اینجانب ارائه ننمودند و علی‌رغم وضعیت بسیار بد جسمی مرا مجبور نمودند تا بدون همراه مسیر قابل توجهی را با واکر و بدون حمایت همراه طی نمایم که با آسیب جدی به نواحی جراحی شده روبرو شدم.
نکته زننده تر اینکه آنها اینجانب را مجبور به خرید بلیت دومی به مبلغ ۲۲۰۰۰۰۰ ریال نمودند و بهانه آنها این بود که هواپیمای فوکر ای‌تی‌آر فاقد فضای لازم برای حمایت بیمارانی چون شما می باشد. این در حالی است که پرواز رفت اینجانب از گرگان به تهران نیز در همین شرایط جسمی، با همین هواپیما و پرواز شماره ۶۳۳ همین هواپیمایی (آسمان ) در تاریخ ۲۹ مهرماه ۱۳۹۶ انجام شد، در حالیکه خدمات ویژه به طور کامل در فرودگاه گرگان ارائه گردید و بلیط دومی هم اخذ نگردید.
احتمالا با درج این موضوع در رسانه می بایست هزینه گرگان را هم پرداخت کنم .
رفتار پذیرش بخش ویژه هواپیمایی آسمان در ترمینال ۴ فرودگاه مهرآباد در عدم حمایت از اینجانب به عنوان یک بیمار را نقض کامل حقوق انسانی خود دانسته و مجبور کردن اینجانب به خرید بلیط دوم را مصداق کامل کلاهبرداری و سوء استفاده از مسافر می دانم.
سوء استفاده از شرایط مسافر و عدم توجه به حقوق شهروندی مسئله ای است که نمی توان به راحتی از کنار آن گذشت. عدم توجه به همین حقوق کوچک شهروندان موجب می شود که در جامعه دست به ضایع کردن حقوق دیگران در سطوح کلان زده شود و شرافت و کرامت انسانی زیر سوال برود. سوال اینجاست که چه قانونی و چه شرایطی و چه نظارتی به یک کارمند شرکت هواپیمایی اجازه می دهد که در شرایط اضطراری به زور صندلی‌های خالی هواپیما را به مسافرین بفروشد و بدون توجه به توانمندی مسافر وی را مجبور به خرید بلیط های نفروخته آن شرکت نماید؟ و کرامت انسانی تا چه حد زیر سوال رفته که یک مسافر بیمار در حالی که توشه سفر به دوش می‌کشد بدون حتی یک صندلی چرخ دار به حال خود رها شود.
این مصداق کامل حق الناس است که ملتی که هزار درد را به دوش می‌کشد و بیمارانی که مورد هجمه هزینه‌های سنگین بیمارستان و هزاران مشکل دیگر هستند این گونه آماج بی مهری و برخوردهای ناجوانمردانه قرار گیرند. حرف آخر این که جز تاسف برای سیستم نظارت بر کیفیت ارایه خدمات شرکت هواپیمایی نامبرده به طور اخص و سیستم نظارت بر رعایت حقوق و تکریم ارباب رجوع به طور اعم هیچ چیزی نمی توان گفت و برای مردم بی پناه طلب صبر نمود.
امیدوارم مسئولین مربوطه موضوع را پیگیری کنند تا برای سایر کسانی که میخواهند از خدمات هواپیمایی آسمان و امثالهم استفاده کنند چنین اتفاقی تکرار نگردد.

کاریکاتور هواپیمایی آسمان

وبگردی

روی خط خبر

  • اورشلیم پست: ضرب الاجل کنگره برای تصمیم در مورد برجام سر رسید / خبری از هیچگونه اصلاح در میان نیست
  • احتمال افزایش ۳ برابری تعرفه خودرو‌های وارداتی / بازهم به نفع خودروسازان داخلی
  • مطهری: روحانی بعد از انتخابات چرخشی کرد که محسوس بود؛ می خواست مخالفان را آرام کند
  • شهرک سینمایی در دوره بانی‌اش به سرانجام می‌رسد؟
  • چه کسی پشت پرده جانشینی«فاروق الشرع» به جای بشار اسد است؟
  • عرضه هویج قاچاق آمریکایی به قیمت ۲ کیلو گوشت
  • آمار عجیب از دور ریز غذای ایرانی ها
  • گوشت گوسفند روسی در راه ایران
  • کنسرت گروه موسیقی ملی قزاقستان در نیاوران
  • دیدار نیکی کریمی و تهیه‌کننده برگینیگ بد و بازی تاج و تخت
  • آیا بدون نشان دادن ساز هم می‌توان موسیقی خوب را به مردم شناساند
  • خبر احتمال وقوع زلزله در تهران تکذیب شد
  • عجایب “رضا ضراب”؛ از نفوذ بالا در ایران و ترکیه تا اتهام تجاوز
  • منطق موضع منطقه‌ای ایران چیست؟
  • موزه فرش ایران نباید صرفاً انبار فرشهای نفیس شود
  • تاکید معاون سازمان محیط زیست برضرورت همکاری سازمان‌های دریایی
  • خسارت مادی زیادی به روستاهای کوهساران کرمان وارد شده است
  • سهم ایران از تولید زعفران ۹۰ درصد و از تجارت ۳.۷ درصد
  • سود بالای سپرده‌های بانکی، عامل ورشکستگی بانک‌ها
  • انفجار در پایانه گازی اتریش کشته و زخمی به‌جا گذاشت
  • اضافه شدن استاندار و شهردار تهران به مدیریت بحران پایتخت
  • حقیقتی که پس از مرگ اینانلو روشن شد!
  • قیمت جدید محصولات مدیران خودرو اعلام شد
  • بازگشت «عموهای فیتیله ای» به صحنه تئاتر
  • اعطای تندیس نشان ملی مشتری مداری به توچال
  • روابط جنسی قاتل «ستایش» در ۱۴ سالگی
  • درآمد ۳ هزار میلیارد تومانی پلیس و دولت از جرایم رانندگی ؛ جرایم جدید از راه می‌رسند
  • مردم دیگر کشورها چقدر عوارض خروج می‌دهند؟
  • خشم ترامپ از «هیلی» بابت حمایت از زنان افشاگر مفاسد جنسی او
  • حفظ، تغییر یا خروج؟ از برجام؛ بازگشت توپ به زمین ترامپ/عدم همراهی کنگره با دونالد در مورد برجام