طباطبایی: طراحی اصلی دریاچه آزادی برای آبیاری فضای سبز است/ نهایتاً ظرف یک ماه آینده شرایط به حالت عادی برمی‌گردد

  • ورزشی
  • دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۶ ۱۲:۲۸
    کد خبر :152407

مدیر مجموعه ورزشی آزادی تهران گفت: طراحی اصلی دریاچه مجموعه ورزشی اساسا برای آبیاری درختان و فضای سبز است.

سیدحسن طباطبایی درباره گلایه قایقرانان از کم شدن میزان آب دریاچه مجموعه ورزشی آزادی و مشکلات ایجاد شده برای این رشته گفت: طراحی دریاچه مجموعه ورزشی آزادی اساساً برای آبیاری درختان و فضای سبز است، براساس نقشه‌ای که طراحی شده، آب از چاه‌ها به دریاچه ریخته می‌شود و از آنجا به فضای سبز و جنگل‌ها منتقل نمی‌شود و اجازه نمی‌دهد آب راکد باشد تا ایجاد مشکل کند.

وی ادامه داد: البته در کنار این موضوع، از این آب در این سال‌ها برای قایقرانی هم استفاده می‌شود. با توجه به مشکلات آبی و گرمای هوا در فصل تابستان، کمی سطح آب دریاچه افت پیدا کرده است، چون فضای سبز به آب بیشتری نیاز دارد. از اوایل مهرماه پمپاژ آب توسط پمپ‌ها به صورت بیست و چهار ساعته در دریاچه در حال انجام است، اما با توجه به حجم یک میلیون مترمکعبی دریاچه، این موضوع زمان‌بر است.

این مقام تصریح کرد: تلاش می‌کنیم دغدغه‌ای برای قایقرانان ایجاد نشود، نهایتاً ظرف یک ماه آینده شرایط به حالت عادی برمی‌گردد تا مشکلات برطرف شود، امیدوارم بتوانیم شرایط را برای قایقرانان به حالت عادی برگردانیم.

طباطبایی افزود: در بازی‌های آسیایی تهران تنها رشته‌ای که مسابقات آن در ورزشگاه آزادی برگزار نشد همین رشته قایقرانی بود. ما با تمام توان در کنار قایقرانی هستیم و تلاش می‌کنیم از امکانات موجود برای کمک به ملی‌پوشان بهترین حمایت را داشته باشیم.

به گزارش فارس، او درباره تعمیرات مجموعه ورزشی آزادی گفت: مهمترین بخش تعمیرات اکنون در استادیوم یکصدهزار نفری در حال انجام است. بعد از حادثه پلاسکو، دغدغه‌هایی در مورد مقاومت و امنیت استادیوم ایجاد شد که این موضوع را در اولویت قرار دادیم، از کارشناسان مطرح مقاوم‌سازی دعوت کردیم مطالعات خوبی روی این سازه داشتیم و در حال حاضر در بخش‌های ۳۵ و ۳۶ کار شروع شده و امیدواریم که اگر طبق برنامه پیش برویم، طی یکی دو ماه آینده این قسمت‌ها کاملاً نوسازی شود و می‌توانیم به قسمت‌های دیگر برویم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید