امیدواری موگرینی به حل بحران مسلمانان روهینگیا پس ازدیدار با سوچی

    کد خبر :152369

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از دیدار با رهبر میانمار نسبت به حل بحران مسلمانان روهینگیایی ابراز امیدواری کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از صفحه اتحادیه اروپا در توئیتر، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحایه اروپا امروز دوشنبه در حاشیه اجلاس «آسم» (مجمع آسیا- اروپا) با «آنگ سان سوچی» رهبر میانمار دیدار کرد.

موگرینی پس از این دیدار نسبت به حل بحران مسلمانان روهینگیا ابراز امیدواری کرده و از احتمال بالای نتیجه بخش بودن مذاکرات میانمار و بنگلادش در این رابطه خبر داد.

میانمار و بنگلادش از مدتی قبل برای حل مشکل مهاجران روهینگیایی مذاکراتی را آغاز کرده اند و روز گذشته نیز موگرینی و «زیگمار گابریل» وزیر خارجه آلمان از اردوگاه مسلمانان روهینگیایی در بنگلادش بازدید کردند.

سیزدهمین نشست مجمع آسیا اروپا موسوم به آسم امروز دوشنبه با حضور وزیران خارجه اروپایی و آسیایی در میانمار آغاز به کار کرد.

موگرینی پیش از برگزاری نشست مجمع آسیا- اروپا گفته است اتحادیه اروپا تمام تلاش خود را برای یافتن راه حلی برای بحران کنونی مسلمانان روهینگیا در میانمار به کار خواهد گرفت.

گفتنی است نشست وزیران خارجه آسم در میانمار مقدمه ای برای برگزاری دوازدهمین نشست سران ۵۱ کشور آسیایی و اروپایی به شمار می رود که قرار است در اکتبر ۲۰۱۸ در بروکسل برگزار شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید