شکستگی‌ استخوان و آرتروز از بیماری های شایع ارتوپدی در ایران

    کد خبر :152326

دبیرعلمی کنگره جراحان ارتوپدی ایران، گفت: در کشور ما، شکستگی استخوان به دلیل وقوع زیاد حوادث ترافیکی و آرتروز و تخریب مفاصل به دلیل افزایش سن جمعیت، شیوع نسبتا بالایی دارند.
دکتر سهراب کیهانی اظهارداشت: بیست و پنجمین کنگره جراحان ارتوپدی ایران به مدت ۵ روز برگزار می‌شود و به موضوعات متنوعی در گروه‌های تخصصی مختلف شامل زانو، مفصل لگن، ران، تروما، شانه و مچ پا خواهد پرداخت و تمامی متخصصین ایده‌های خود را در این خصوص مطرح می‌کنند.

وی افزود: از جمله کارهایی که برای اولین بار در این کنگره انجام می‌شود،موضوع جراحی‌های ری‌لایو است که در آن جراحی‌های انجام شده پخش شده و روی آن بحث و پرسش خواهد شد.

کیهانی تصریح کرد: در این کنگره به مقالات و پوسترها اهمیت بیشتری داده شده است و بیشترین زمان کنگره را به این موضوع اختصاص دادیم تا ایده‌های خود را مطرح کرده کنند. همچنین سعی شده دانش‌آموخته‌گان ارتوپدی را وارد کنگره کنیم. سخنرانان خارجی برای آنها در زمینه‌های تخصصی مختلف سخنرانی خواهند کرد و در نهایت از این دانش‌آموخته‌گان امتحان گرفته می‌شود و در صورت نمره قبولی یک گواهینامه برای آنها صادر خواهد شد.

فلوشیپ جراحی زانو ادامه داد: شکستگی‌های استخوان شایع‌ترین مشکل ارتوپدی است. در کشور ما شکستگی استخوان به دلیل میزان بالای حوادث ترافیکی و عدم رعایت دلیل قوانین رانندگی ،بسیار شیوع بالایی دارد و هچنین با توجه به افزایش سن افراد ، ارتروز و تخریب مفاصل نیز شیوع نسبتا بالایی در بین بیماری‌های ارتوپدی دارد.

به گزارش مهر ، وی افزود: در این کنگره بیش از ۲۰۰ مقاله به دست ما رسیده که ۷۰ مقاله سخنرانی و ۲۶ مقاله نیز به صورت پوستر ارائه می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید