مشاور امنیت ملی آمریکا: با عملکرد روسیه در قبال ایران و سوریه مقابله می‌کنیم

    کد خبر :15231

مشاور امنیت ملی آمریکا گفت: رییس‌جمهور ترامپ به روشنی گفته است که با سیاست‌های روسیه درخصوص ایران و حمایت از اسد مقابله خواهد کرد.

ژنرال مک مستر، مشاور امنیت ملی آمریکا روز جمعه با اشاره به اولین سفر خارجی دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، آن را تاریخی خواند و گفت: هیچ رییس جمهوری تا کنون در طول یک سفر از شهرهای مقدس مسیحیان، یهودیان و مسلمانان بازدید نکرده است.

کاخ سفید حدود ده روز پیش اعلام کرد که دونالد ترامپ اواخر ماه جاری(میلادی) در اولین سفر خارجی خود به واتیکان، اراضی اشغالی فلسطین و عربستان سعودی خواهد رفت. وی در اولین سفر خارجی خود قرار است در نشست سران گروه 7 در سیسیل ایتالیا و همچنین مقر سازمان پیمان آتلانتیک شمالی- ناتو، در بروکسل در تاریخ 25 می شرکت کند.

مک مستر در ادامه گفت: ترامپ متحدان عرب و مسلمان ما را ترغیب خواهد کرد تا گام‌های جدید و موثر برای برقراری صلح و مقابله با داعش، القاعده، اسد و ایران بردارند.

وی افزود: رییس جمهور همچنین به روشنی مشخص کرده است که با رفتارهای غیر سازنده روسیه، از جمله حمایت از بشار اسد در سوریه، قدرتمندسازی ایران و سیاست و راهبرد غیرسازنده  آن در سراسر خاورمیانه مقابله خواهد کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید