«تهمینه» در گود زورخانه

    کد خبر :152184

نمایش «تهمینه» در باغ موزه قصر تهران (زندان قصر) میزبان علاقمندان به داستان‌ها و نمایش‌های اصیل خواهد بود.

بهاره جهاندوست کارگردان این نمایش که قرار است آذر ماه به صحنه برود به ایسنا گفت: «تهمینه» کاری از گروه نمایشی «چامه» است که با تکیه بر طومار مرشد ترابی و «سهراب کشی» بهرام بیضایی نگاهی نو به داستان رستم و سهراب شاهنامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: سرنوشت تهمینه به عنوان یک زن و مادر سهراب و همسر رستم کمتر در شاهنامه و سایر آثار مربوط به این داستان مورد اشاره قرار گرفته و همین موضوع دستمایه طراحی و اجرای این نمایش است.

اجرای نمایش در گود زورخانه برای اولین‌بار

جهاندوست با اشاره به برخی ویژگی‌های نمایش تهمینه، اظهار داشت: برای اولین‌بار در تاریخ نمایش کشور، نمایش تهمینه در یک زورخانه به عنوان گود پهلوانی اجرا می‌شود و سعی شده با تلفیقی از نقالی، موسیقی ایرانی و حرکات ورزش باستانی، مخاطب نمایش مفهوم و شرایط داستان را بهتر درک کند.

نمایش «تهمینه» از اول آذرماه در زورخانه باغ موزه قصر در تهران اجرا می‌شود و علاقمندان می‌توانند با مراجعه به سایت تیوال نسبت به تهیه بلیت نمایش اقدام کنند.

عوامل این نمایش عبارتند از، نقالان:‌ بهاره جهاندوست، ویانا پرویزیان، آوا فیاضی، ترنم جاهد و ستاره علیزادگان، مرشد زورخانه: محمدرضا معجونی، موسیقی : فهیمه عظیمی، حرکات ورزشی باستانی:طاها آزادی، مسوول روابط عمومی و رسانه: مهدی خسروی، دستیارکارگردان: زهرا احمدلو، عکاس: پاریس محسنی، مهدی منادی، طراح گرافیک: باران صدیقیان.

بهاره جهاندوست سال گذشته نیز نمایش «منیژه» از شاهنامه را توسط گروه هنری «چامه» به روی صحنه برد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید