نعمتی خبر داد،

شرکت‌های زیان‌ده تامین اجتماعی باید در اسرع وقت تعیین تکلیف شوند

    کد خبر :152131

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی از تهیه طرحی برای ساماندهی صندوق‌های تامین اجتماعی در کمیسیون اجتماعی مجلس خبر داد و گفت که ۱۲۷ شرکت زیان‌ده تامین اجتماعی باید در اسرع وقت تا سال آینده تعیین تکلیف شوند.

به گزارش ایسنا، بهروز نعمتی در حاشیه جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه) مجلس در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به اینکه در ابتدای ۲۰ ابرچالش اصلی کشور توسط مرکز پژوهش‌ها احصاء شده بود و یکی از این موارد مربوط به صندوق‌های تامین اجتماعی بود، این موضوع را در دستور کار جلسه غیرعلنی امروز مجلس قرار دادیم.

وی افزود: در این جلسه آقای ربیعی وزیر کار و آقای نوربخش رییس سازمان تامین اجتماعی نقطه نظرات خود را در رابطه با وضعیت صندوق‌های تامین اجتماعی مطرح کردند و روسای کمیسیون‌های اجتماعی، بهداشت و اقتصادی، برخی دیگر از نمایندگان و همچنین نمایندگانی از سازمان برنامه و بودجه در این رابطه اظهارنظر کرده و مرکز پژوهش‌های مجلس هم گزارش جامعی در این رابطه ارائه کرد.

این نماینده مجلس یادآور شد: بیش از ۵۱ درصد جمعیت کشور تحت پوشش صندوق‌های اجتماعی هستند و به همین دلیل بخش قابل توجهی از شهروندان درگیر مشکلات مربوط به این صندوق‌ها هستند و حساسیت زیادی در این زمینه وجود دارد.

نعمتی تاکید کرد: در این جلسه مقرر شد نهایتا ظرف یک سال آینده نسبت به تعیین تکلیف این صندوق‌ها اقدام شود و مقرر شد مجموعه اقداماتی در قالب یک طرح در کمیسیون اجتماعی مجلس مورد پیگیری قرار گیرد.

سخنگوی هیات رییسه مجلس خاطرنشان کرد: در جلسه غیرعلنی امروز بحثی هم در مورد بازنشستگی پیش از موعد مطرح شد که این مساله مشکلاتی را برای صندوق بازنشستگی ایجاد کرده و عملا حق‌الناس تضییع می‌شود بنابراین مقرر شد در این زمینه با دقت بیشتری عمل شود.

وی همچنین گفت: بحث دیگری که در جلسه امروز مطرح شد نوع بنگاه‌داری و شرکت‌داری بود. این جمع‌بندی وجود دارد که شرکت‌های زیان‌ده سازمان تامین اجتماعی مخصوصا شستا باید هر چه سریعتر ساماندهی شوند و به ویژه ۱۲۷ شرکت زیان‌ده باید در اسرع وقت تعیین تکلیف شوند.

نعمتی در پایان با بیان اینکه وضعیت صندوق‌های بازنشستگی فولاد و صندوق بازنشستگی کشوری در جلسات بعدی مجلس بررسی خواهد شد، گفت: در این جلسه درباره وام‌هایی که از سوی تامین اجتماعی و شستا دریافت می‌شود نیز بحث‌هایی صورت گرفت. دوستان معتقدند این وام‌ها ضرورتی ندارد گرچه این مجموعه‌ها سرمایه‌گذار هستند و اگر قرار است سودی عاید آنها شود باید این سود نهایتا به سازمان تامین اجتماعی، شستا و مردم برگردد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید