تصاویر : تشییع جنازه هرکول جیبی، وزنه بردار اسطوره‌ای جهان

    کد خبر :152015

مراسم تشییع جنازه نعیم سلیمان‌ اوغلو مشهور به هرکول جیبی؛ قهرمان وزنه‌برداری جهان و المپیک در مسجد فاتح استانبول برگزار شد.

مراسم تشییع جنازه وزنه بردار اسطوره‌ای ترکیه و جهان در مسجد فاتح استانبول برگزار شد.

مراسم تشییع جنازه نعیم سلیمان‌ اوغلو مشهور به هرکول جیبی؛ قهرمان وزنه‌برداری جهان و المپیک در مسجد فاتح استانبول و با حضور جمع کثیری از مقامات و مسئولین بلندپایه ترکیه برگزار شد.

بن‌علی یلدریم، نخست وزیر ترکیه پس از شرکت در این مراسم خطاب به خبرنگاران گفت: از خداوند برای سلیمان ‌اوغلو طلب رحمت می کنیم. به خانواده وی و ملت ترکیه تسلیت می‌گویم. او در طول زندگی ورزشی خود، رکوردهای متعددی که هر ورزشکار از عهده آن بر نمی‌آید را ثبت کرد. وی یک افسانه و قهرمان است.

عثمان عشقین‌باک، وزیر ورزش و جوانات ترکیه نیز اظهار داشت: همانطور که در فوتبال رونالدو، مسی موضوع گفتگوها می شوند، نعیم نیز استاد و از مشاهیر وزنه برداری به حساب می آید. خیلی اندوهگینم. او اسطوره وزنه برداری است.

حمزه یرلی کایا قهرمان جهان و المپیک کشتی آزاد و مشاور ارشد رییس جمهور ترکیه نیز هرکول جیبی را اسطوره جهان وزنه برداری دانست و گفت: او انسانی بزرگی بود در قلب ما همیشه زنده خواهد بود.

گفتنی است نعیم سلیمان ‌اوغلو‌ قهرمان اسبق تیم ملی وزنه برداری ترکیه، قهرمان جهان و المپیک دو روز پیش در سن ۵۰ سالگی به دلیل نارسایی کبدی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان آتاشهیر استانبول درگذشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید