برزگر: حق کشتی بود روزی را در تقویم رسمی کشور داشته باشد/ کشتی‌گیران نشان دادند شاگردان مکتب تختی هستند

  • ورزشی
  • دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۶ ۱۱:۰۷
    کد خبر :152014

قهرمان سابق کشتی المپیک و جهان با اشاره به ثبت رسمی روز ملی کشتی در تقویم رسمی کشور گفت: وقتی در بیشتر زمینه‌ها در تقویم ملی روزی ثبت شده داریم این حق کشتی بود روزی را به نام خود در تقویم رسمی کشور داشته باشد.

منصور برزگر درباره ثبت روز ملی کشتی در تقویم رسمی کشور گفت: ثبت این روز در پنجم شهریورماه، زادروز جهان پهلوان تختی، اسطوره کشتی ایران که از نظر پهلوانی و قهرمانی یک الگوی بی‌بدیل است؛ یک اتفاق مبارک برای جامعه کشتی است.

وی ادامه داد: کشتی ورزش اول ایران و اسطوره آن غلامرضا تختی است. بیش از 70 درصد مدال‌های جهانی و المپیک در ورزش ایران در کشتی بدست آمده و مردم علاقه ویژه‌ای به این رشته ورزشی دارند.کشتی ریشه در مذهب، سنت و فرهنگ ما داشته باشد و فردوسی از آن یاد می‌کند و داستان رستم و سهراب با کشتی به پایان می‌رسد. وقتی در بیشتر زمینه‌ها در تقویم ملی روزی ثبت شده داریم این حق کشتی بود روزی را به نام خود در تقویم رسمی کشور داشته باشد.

قهرمان سابق کشتی المپیک و جهان تصریح کرد: این موضوع مایه مباهات جامعه کشتی است و حتما گوش شکسته‌ها قدردان این حمایت‌ها خواهند بود؛ خوشحالم که تلاش‌های چهار ساله به نتیجه رسید و این امر مهم محقق شد.

برزگر در ادامه با تسلیت زلزله کرمانشاه به مردم غیور و پهلوان پرور این خطه گفت: کشتی‌گیران عنوان‌دار کشورمان با حضور در مناطق زلزله زده نشان دادند که شاگردان مکتب تختی هستند و همانطور که در صحبت‌های آنها نیز مطرح شده با توجه به فرا رسیدن فصل سرما از امروز دیگر باید هرچه سریعتر به فکر سرپناه و خانه برای آسیب دیدگان بود.

به گزارش فارس ، وی با اشاره به صحبت‌های یکی از گزارشگران فوتبال در مورد پرداخت ۱۰۰ میلیارد تومان برای مطالبات دو باشگاه پرسپولیس و استقلال از سوی دولت گفت:‌ این موضوع نشان می‌دهد که کشور ما کشور ثروتمندی است؛ وقتی چنین مبلغی برای بدهی‌های 2 باشگاه هزینه می‌شود پس در این موارد هم باید ورود جدی کرد.

مدیر و سرمربی سابق تیم ملی کشتی آزاد در پایان گفت: به دلیل اینکه در ایران نیستم نمی‌توانم در میان مردم زلزله زده کرمانشاه حضور یابم، اما از تمام مردم عزیر ایران می‌خواهم دست در دست هم بدهند و بدون توقع از مسئولان، همچنان به کمک‌های خود به آسیب دیدگان ادامه دهند تا از این طریق کمی از درد و مشکلات مردم آن خطه کاسته شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید