برآورد خسارت ۸۹ میلیارد ریالی به بخش شیلات مناطق زلزله‎‌زده کرمانشاه

    کد خبر :151832

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه گفت: پیش‌بینی می‌شود زلزله خسارت بیش از ۸۹ میلیارد ریالی به بخش شیلات مناطق زلزله‌زده وارد آورده باشد.

سیدفرزاد افضلی با بیان اینکه بخش شیلات مناطق زلزله‌زده از دو جهت ابنیه و تاسیسات و تلفات آبزیان دچار خسارت شده‌، اظهار کرد: در مجموع برآورد می‌شود ابنیه و تاسیسات شیلاتی مناطق زلزله‌زده بیش از ۲۷ میلیارد ریال خسارت دیده باشند.

افضلی با بیان اینکه بر اساس برآوردها دو میلیون و ۹۰ هزار قطعه ماهی در زلزله تلف شده‌اند، گفت: ارزش این میزان ماهی ۶۲ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

مدیر کل شیلات کرمانشاه سپس تعداد بهره‌برداران بخش شیلات که زلزله اخیر به آنها خسارت وارد آورده را ۹۹ نفر اعلام کرد و افزود: ۵۰ نفر از این بهره‌برداران قصر شیرینی هستند.

وی یادآور شد: تعیین دقیق میزان خسارت به مزارع و استخرهای پرورش ماهی با توجه به گل‌آلود بودن منابع آبی رودخانه‌ها و سراب‌ها پس از شفاف شدن آب و تخلیه کامل استخرها امکان‌پذیر است.

وی بیان کرد: برخی از واحدهای پرورش آبزیان در مناطق زلزله‌زده استان بیمه نداشته‌اند.

به گزارش ایسنا،افضلی اضافه کرد: در منطقه ریجاب در اثر ریزش کوه و برخورد سنگ با اتاقک‌های کارگری، متاسفانه ۲ تن از پرورش‌دهندگان شیلات که در آن مکان حضور داشتند، جان باختند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید