برای خروج خودروهای سواری فرسوده هیچ گونه تسهیلاتی وجود ندارد

    کد خبر :151743

سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: برای خروج خودروهای سواری فرسوده هیچ گونه تسهیلاتی وجود ندارد و ما برای خروج این خودروها باید برنامه های پایدار براساس تسهیلاتی که متکی به دولت نباشد داشته باشیم.

به گزارش افکارنیوز، مسعود زندی سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به ارائه تسهیلات برای خودروهای فرسوده اظهار داشت: هیات وزیران مصوبه ای دارد که بانک مرکزی را مکلف کرده تا تسهیلاتی را برای خروج خودروهای فرسوده حمل و نقل عمومی ارائه دهند.

وی با بیان اینکه متاسفانه این مصوبه به علت مشکلات و موانع تا به حال محقق نشده است،ادامه داد: دولت مکلف شده بود که تسهیلات بلاعوض برای سیستم خروج خودروهای فرسوده درنظر بگیرد و در عین حال بانک های عامل نیز این تسهیلات را برای خروج خودروهای فرسوده عمومی در نظر بگیرند که متاسفانه مشکلاتی از قبیل تضمین ضمانت نامه ها مانع اجرای این کار شده است از این رو این تسهیلات فعلا برای خودروهای عمومی ارائه می شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته حدود 50 هزار تاکسی از چرخه تردد خارج شد، افزود:امسال حدود 40 هزار تاکسی فرسوده خارج شد اما متاسفانه در خروج اتوبوس ها از چرخه موفقیت چندانی نداشتیم .

سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: برای خروج خودروهای سواری فرسوده هیچ گونه تسهیلاتی وجود ندارد و ما برای خروج این خودروها باید برنامه های پایدار براساس تسهیلاتی که متکی به دولت نباشد داشته باشیم.

وی افزود: دولت در یک مقطعی که شرایط مالی خوبی داشت توانست تسهیلاتی برای خروج خودروها ارائه دهد اما در حال حاضر خروج خودروهای فرسوده از چرخه تردد به ازای واردات خودروها است.

زندی گفت: متاسفانه امسال به دلیل متوقف شدن ثبت سفارش خودروهای وارداتی ، خروج خودروهای فرسوده نیز خیلی کند انجام شد.

وی ادامه داد: آنچه برای ما اهمیت دارد این است که تولید کنندگان خودرو باید به ازای هردستگاه تولیدی ، یک دستگاه خودرو فرسوده را از چرخه تردد خارج کنند که این باتوجه به مصوبه قبلی متوقف شده است.

سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: سالانه متوسط یک میلیون و400 دستگاه خودرو تولید می شود که از این تعداد بالغ بر حدود 500 هزار خودرو وارد تهران می شود اما خروج خودروهای فرسوده خیلی کند انجام می شود.

وی افزود: در سال 95 به علت واردات خودرو حدود 350 هزار دستگاه خودرو فرسوده از چرخه تردد خارج کردیم ،که این موضوع در سال های 92 و 94 نیز اتفاق افتاد.

زندی گفت: تا چند سال آینده در شهر تهران حجم بسیار زیادی از خروج خودروهای فرسوده را شاهد خواهیم بود .

سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست در پایان اظهار کرد: با توقف ثبت سفارش خودرو برنامه خروج خودروهای فرسوده نیز متوقف شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید