داغدار شدن 120 خانواده تحت پوشش کمیته امداد در زلزله

    کد خبر :151686

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: خانواده 120 نفر از جان باختگان زلزله کرمانشاه تحت پوشش کمیته امداد بودند.

به گزارش افکارنیوز، پرویز فتاح بعد از بازدید از مناطق زلزله کرمانشاه از آسیب به 6 هزار واحد مسکن مددجویی خبر داد.

وی گفت: براساس آخرین آمارهای میدانی بیش از 6 هزار واحد مسکن مددجویی در استان کرمانشاه در زلزله اخیر غرب کشور بین ۱۰ تا ۱۰۰ درصد آسیب دیده است.

فتاح با اشاره به خسارت وارد شده به مددجویان زلزله زده افزود: خانوارهای تحت حمایت این نهاد از آسیب پذیرترین اقشار جامعه هستند و متاسفانه در زمان وقوع بلایای طبیعی نیز بیشترین آسیب را از حوادث می بینند.

رئیس کمیته امداد با تاکید بر اینکه کمیته امداد وظیفه ذاتی خودش می داند که مشکلات این قشر محروم جامعه را جبران کند، ادامه داد: این نهاد با توجه به تجربیات عمرانی قبلی در بحران های همچون زلزله بم و تبریز یک مدیریت میدانی و جهادی به منظور ساخت منازل مسکونی و ساماندهی دائم مددجویان در پیش گرفته است.

وی با اشاره به اینکه سرمای هوا در مناطق زلزله زده موجب ناکارآمد شدن اسکان موقت زلزله زدگان خواهد شد و به همین دلیل باید سریعتر کار اسکان دائم را آغاز کنیم، افزود: براساس آمارهای میدانی دو هزار منزل مسکونی خانوارهای مددجو در زلزله اخیر به طور 100 درصد تخریب و حدود چهار هزار واحد مسکونی نیاز به تعمیرات اساسی دارند که کمیته امداد به زودی کار ساخت و تعمیر این منازل را با بالاترین کیفیت آغاز خواهد کرد.

رئیس کمیته امداد با تاکید بر اینکه کمیته امداد خانه های بسیار مقاوم و براساس اصول در مناطق زلزله زده خواهد ساخت، عنوان کرد: سرعت عمل و کیفیت برای ما در ساخت منازل مددجویان در اولویت قرار دارد اما این موضوع نباید موجب شود ما به هر قیمتی خانه بسازیم و اسراف و بی نظمی در کار داشته باشیم.

وی با بیان اینکه مددجویان نباید نگران خسارات وارده باشند چراکه منازل آنان تحت پوشش بیمه قرار دارد، افزود: خانوارهای تحت حمایت در مناطق زلزله زده برای ساخت منازل خود هیچ گونه مبلغی پرداخت نمی کنند و کمیته امداد در کنار کمک های دولت منازل مسکونی مددجویان را بدون تحمیل هزینه برای این خانوارها بازسازی می کند.

رئیس کمیته امداد به صدمات زلزله به مددجویان کمیته امداد اشاره کرد و تاکید کرد: خانواده 120 نفر از جان باختگان زلزله کرمانشاه تحت پوشش کمیته امداد بودند و اکنون داغدار هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید