جایزه جشنواره «کمراایمج» به برنده خرس طلا رسید

    کد خبر :151610

فیلم مجارستانی «در جسم و روح» موفق به کسب جایزه اصلی جشنواره بین‌المللی فیلم «کمراایمج» ویژه هنر فیلمبرداری شد.

به گزارش ایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر، یست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم «کمراایمج» لهستان که مهمترین رویداد سینمایی در عرصه فیلمبرداری سینماست، جایزه «قورباغه طلایی» بهترین فیلم سال را به «در جسم و روح» ساخته «الدیکو انیادی» اعطاء کرد.

«در جسم و روح» با فیلمبرداری «میت هربای» که امسال نماینده سینمای مجارستان در شاخه بهترین فیلم خارجی جوایز سینمایی اسکار است، پیش از این موفق به کسب جایزه خرس طلای بهترین فیلم از برلین شده است.

«قورباغه نقره‌ای»، جایزه دوم این رویداد سینمایی نیز به فیلم روسی «بی‌عشق» به کارگردانی «آندری زویاگینتسف» و با فیلمبرداری «مایکل کریکمن» رسید که پیش از این در سال ۲۰۱۴ با فیلم «لویاتان» جایزه اصلی این جشنواره را از آن خود کرده بود.

«قورباغه برنز» نیز از سوی هیات داوران به «داد منتل» برای فیلمبرداری فیلم «اول پدرم را کشتند» ساخته «آنجلینا جولی» اعطاء شد.

همچنین جایزه ویژه هیات داوران جشنواره فیلم «کمراایمج» نیز به «بن دیوس» برای فیلمبرداری «سه بیلبورد خارج از میزوری» ساخته «مارتین مک‌دونا» رسید.

«ویتوریو استورارو» فیلمبردار ایتالیایی برنده سه جایزه اسکار برای فیلم «واندر ویل» ساخته جدید «وودی آلن» و «اِد لاخمن» فیلمبردار نامزد اسکار برای فیلم «شگفت‌زده» دیگر نامزدهای مطرح جشنواره کمراایمج لهستان بودند.

در چهار سال اخیر برندگان جایزه «قورباغه طلایی» جشنواره «کمراایمج»، موفق به کسب نامزدی در شاخه بهترین فیلمبرداری جوایز سینمایی اسکار شده‌اند.

امسال همچنین نام فیلم «انزوا» به کارگردانی مرتضی‌علی عباس‌میرزایی و با فیلمبرداری مهدی ایل‌بیگی نیز در بخش «بهترین فیلمبردار اول» جشنواره «کمراایمج» نامزد کسب جایزه بود.

بیست‌وپنجمین جشنواره کمراایمج از تاریخ ۲۰ تا ۲۷ آبان (۱۱تا ۱۸ نوامبر) در کشور لهستان برگزار شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید