وظیفه رادیو و تلویزیون در زلزله چیست؟

    کد خبر :151607

منصور ضابطیان با تاکید بر نقش مهم رادیو در مواقع بحرانی گفت: رسانه‌ای مانند رادیو در بازتاب خبرهای خود آرامش عمومی را هم در نظر می‌گیرد؛ یعنی به مصلحت مردم توجه می‌کند.

این مجری و برنامه‌ساز در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به عملکرد رسانه‌های مجازی در مقایسه با رسانه‌های سنتی، بیان کرد: در دوره‌ای که رسانه‌های مجازی بسیار خوب می‌تازند و اطلاع‌رسانی می‌کنند، تفاوت بیشتری میان رسانه‌های غیرمجازی مانند رادیو و رسانه‌های مجازی احساس می‌شود. رسانه‌های مجازی بدون هیچ پالایشی خبرهای راست و دروغ، اغراق شده یا نشده را بازتاب می‌دهند اما رسانه‌ای مانند رادیو در بازتاب خبرهای خود آرامش عمومی را هم در نظر می‌گیرد. یعنی رادیو به مصلحت مردم توجه می‌کند.

این مجری درباره نقش مهم رادیو و تلویزیون در آرامش دادن به مردم در فاجعه‌ای مثل زلزله کرمانشاه اظهار کرد: گاهی ممکن است عمق فاجعه زیاد باشد و با توجه به حجم بالای اخبار، مردم به خوبی می دانند که اتفاقاتی ناگوار افتاده است، اما بازتاب مرتب این اخبار بدون اینکه هیچ سمت و سویی داشته باشد، یک وحشت عمومی ایجاد می‌کند و حتی مسئله امداد رسانی به مردم آسیب دیده را مختل می‌کند. بنابراین مهمترین وظیفه‌ای که رسانه‌هایی مثل رادیو و تلویزیون در این مواقع بحرانی دارند این است که علاوه بر اطلاع‌رسانی صحیح، به آرامش عمومی کمک کنند تا همه کمک‌ها به ویژه امدادرسانی به زلزله زده‌ها راحت‌تر پیش برود.

سازنده برنامه رادیو هفت به عملکرد رادیو درباره زلزله کرمانشاه اشاره و بیان کرد: من در این روزها که زلزله کرمانشاه رخ داده است، رادیو گوش ندادم و نمی‌توانم قضاوت کنم که عملکرد رادیو خوب بوده است یانه.

منصور ضابطیان در عین حال با اشاره به راه اندازی «رادیو امید» برای امیدبخش و اطلاع رسانی به زلزله زدگان و مردم کرمانشاه، گفت: راه اندازی «رادیو امید» برای زلزله‌زدگان کرمانشاه کار هوشمندانه‌ای است و حتما هم موثر واقع می‌شود. باید از کسانی که این ایده را داده‌ و اجرایی کرده‌اند، تشکر کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید