تعبیر معنادار یک «سرباز گمنام» از بازنشستگی

    کد خبر :15157

شب سر سفره شام صحبت امام جماعت را به حاج حمید گفتم وگلایه کردم که شما هم مثلا بازنشسته شدی ولی هنوز دست از کار و ماموریت برنمیداری!

 حاج حمید تقوی فر از جمله رزمندگان و فرماندهان واحد اطلاعات و عملیات در دوران دفاع مقدس است که عمده مأموریت‌هایش به صورت برون مرزی در خاک کشور عراق انجام شده است. این فرمانده پس از سالها مجاهدت با آغاز تحرکات داعش و آشفته شدن اوضاع کشور عراق با وجود اینکه بازنشسته شده بود مجدد در قاموس یک فرمانده در خط مقدم نبرد با تروریست‌های تکفیری داعش حضور یافت.

حاج حمید از سوی حاج قاسم سلیمانی به عنوان فرمانده عملیاتی محور سامرا به انجام نبرد با داعش پرداخت تا اینکه در دی ماه سال 1393 در منطقه عزیزبلد به شهادت رسید.

پروین مرادی همسر این فرمانده در خاطره‌ای پیرامون مفهوم بازنشستگی نزد حاج حمید تقوی‌فر روایت می‌کند: «تازه از عراق برگشته بود که خبر فوت مادر شهید بروجردی را شنید. قرار شد باهم به مراسم تشییع پیکر این مادر فداکار و صبوربرویم. ،نیمه‌های مراسم بود که حاج حمید با من تماس گرفت و گفت کاری پیش آمده است و باید برود.

من هم با یکی از دوستان بسیجی که در مراسم دیده بودم هماهنگ کردم تا با هم به خانه بازگردیم. برای اقامه نماز به نمازخانه رفتیم. بین دو نماز امام جماعت در باره بازنشستگی صحبت کرد و گفت:«امروزه مردان بجای بازنشسته شدن با زن نشسته می‌شوند.»
شب سر سفره شام صحبت امام جماعت را به حاج حمید گفتم وگلایه کردم که شما هم مثلا بازنشسته شدی ولی هنوز دست از کار و مأموریت برنمیداری!حاج حمید در حالی که می‌خندید گفت: «بازنشسته نه!» من یک بازِ (پرنده شکاری) نشسته هستم.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید