پیش بینی رخداد ۲۰ زلزله در ۲۰۱۸ میلادی

    کد خبر :151473

تحقیقات جدید نشان می دهد کند شدن گردش زمین به بروز زلزله منجر می شود و دانشمندان پیش بینی می کنند سال آتی میلادی حدود ۲۰ زلزله اتفاق بیافتد.
به گزارش بازتاب به نقل از اینترنشنال بیزینس تایم، زمین شناسان هشدار داده اند احتمالا در سال آتی میلادی زلزله های مرگبار متعددی رخ دهد زیرا گردش زمین کند شده است.

درهمین راستا محققان آمریکا تحقیق خود را اخیرا به بنیاد زمین شناسی این کشور ارائه کرده اند. طبق تحقیقات آنها تغییراتی در سرعت چرخش زمین مشاهده شده است. این امر به لرزش های شدیدتر به خصوص در مناطق استوایی منجر می شود. این درحالی است که میلیاردها نفر در این مناطق زندگی می کنند.

تغییرات در گردش زمین کم و در حد چند میلیونم ثانیه هستند اما مقدار زیادی انرژی زیر زمینی را آزاد می کنند. رابطه میان لرزش ها و چرخش زمین نیز در تحقیق راجر بیلهام (از دانشگاه کلورادو) و ربکا بندیک (از دانشگاه مونتانا) مورد بررسی قرار گرفته است.

آنها در تحقیق خود ۷ زلزله بزرگ با وسعت ۷ ریشتر و بیشتر را از سال ۱۹۰۰ میلادی تاکنون بررسی کردند. آنها بازه های زمانی که زلزله های بیشتر ی در آن اتفاق افتاده بود را ردیابی کردند و متوجه شدند در بازه ای ۵ ساله که گردش زمین یک میلیونم ثانیه کند شده زلزله های بیشتری رخ داده است.

بیلهام در این باره می گوید: یکی از بازه های کند شدن گردش زمین چهار سال قبل شروع شده و سال آتی نیز ادامه دارد. ما شاهد افزایش تعداد زلزله های سهمگین خواهیم بود. در سال ۲۰۱۷ میلادی ۶ زلزله مرگبار اتفاق افتاده و احتمال دارد در ۲۰۱۸ میلادی حدود ۲۰ زلزله اتفاق بیافتد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید