ابوالغیط با وزیران خارجه ۴ کشور عربی دیدار می کند

    کد خبر :151367

برخی منابع مصری از دیدار دبیر کل اتحادیه عرب با وزیران خارجه امارات، عربستان، بحرین و مصر قبل از برگزاری نشست ویژه این اتحادیه در امروز خبر دادند.

خبرگزاری الشرق الاوسط مصر اعلام کرد که احمد ابوالغیط دبیر کل اتحادیه عرب با وزیران خارجه چهار کشور مصر، عربستان، امارات و بحرین قبل از برپایی نشست امروز اتحادیه عرب دیدار خواهد کرد.

این رسانه مصری به علت این دیدار اشاره ای نکرد.

شایان ذکر است که حسام زکی معاون دبیر کل اتحادیه عرب قبلا مدعی شد: احتمال رجوع به سازمان ملل و شورای امنیت با توجه به موضع خطرناک ایران و تهدید آن ضدامنیت و ثبات عربی و بین المللی را بعید نمی دانم. آنچه ایران ضد برخی کشورهای عربی انجام می هد، اقدام مضاعفی را برای توقف این دخالت و تهدیدات که به شیوه های مختلف صورت می گیرد، طلب می کند. ممانعت از این اقدامات ایران سیاست جمعی عربی را طلب می کند. نشست وزیران خارجه اتحادیه عرب که با تایید بیشتر کشورهای عربی روبرو است پیام قاطعی به ایران برای دست برداشتن از سیاست های کنونی‌اش در منطقه و دخالت‌های آشکار و خصمانه آن ضدعربستان، یمن و لبنان است.

وی در ادامه با بیان اینکه نشست وزیران خارجه اتحادیه عرب که در مقر این اتحادیه در قاهره برگزار می‌شود موضع عربی روشن ضد دخالت های ایران در امور کشورهای عربی است، گفت: این موضوعی است که ایران باید به خوبی آنرا درک کند. کشورهای عربی دخالت در امور داخلی‌شان را نمی‌پذیرند و تهدید یکی از آنها یا برخی از آنها به شکلی که مشاهده می‌کنیم و با شواهدی که برخی ضد تعدی‌های ایران دارند موضوعی است که مسئولیت‌پذیری را طلب می‌کند.

شایان ذکر است که اتحادیه عرب قرار است امروز به درخواست سعودی‌ها نشست ویژه درباره ایران برگزار کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید