زلزله، 200 هزار دام را در کرمانشاه تلف کرد

    کد خبر :151305

سرپرست اداره کل امور عشایر استان کرمانشاه از تلف شدن 200 هزار راس دام عشایر در جریان زلزله یکشنبه شب غرب استان خبر داد و گفت: 50 میلیارد ریال تسهیلات برای جبران خسارت های وارده به عشایر استان اختصاص یافته است.

حسن احمدی روز پنج شنبه  افزود: برای خدمت رسانی به عشایر منطقه علاوه بر تامین آب با تانکر، 100 کیسه آرد رایگان نیز در میان عشایر مناطق زلزله زده توزیع شده است.

کرمعلی قندالی رئیس سازمان امور عشایر ایران نیز پیش از این از اختصاص 5 میلیارد تومان تسهیلات برای عشایر آسیب دیده در زمین لرزه غرب کشور خبر داده بود.

حسن احمدی سرپرست اداره کل امور عشایر استان کرمانشاه نیز درهمین ارتباط گفت که قصد داریم تسهیلات ارزان قیمت برای خرید دام‌های تلف شده عشایر در اختیار آنها قرار دهیم که در این راستا اقدامات اولیه انجام شده است.

به گفته وی، حدود چهار هزار خانوار عشایری در مناطق غربی استان کرمانشاه(زلزله زده) اسکان دارند که دراین حادثه عشایر شهرستان‌های سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی بیشترین خسارت را متحمل شدند.

زلزله 7.3 ریشتری یکشنبه شب در استان کرمانشاه به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده است.

به گفته معاون عمرانی استانداری کرمانشاه، بیش از 31 هزار واحد مسکونی در این زلزله به طور کامل تخریب و یا دچار خسارت کلی و جزیی شده است.

دراین حادثه 432 نفر جان خود را از دست داده و 9 هزار و 397 نفر نیز مصدوم شدند.

منبع:برترین ها

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید