ژنرال آمریکایی: با دستور حمله اتمی “غیر قانونی” ترامپ مخالفت می‌کنیم

    کد خبر :151292

افسر ارشد فرماندهی استراتژیک آمریکا اعلام کرد، دستور از جانب رئیس‌جمهوری آمریکا و یا جانشین‌های او برای پرتاب تسلیحات هسته‌ای در صورتی که آن دستور غیر قانونی تشخیص داده شود، می‌تواند مورد مخالفت قرار بگیرد.

به گزارش بازتاب، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ژنرال نیروی هوایی “جان هیتن”، رئیس فرماندهی استراتژیک آمریکا شنبه در “مجمع امنیت بین‌المللی هالیفکس” گفت او و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا گفت‌وگویی درباره چنین سناریویی داشتند و او به ترامپ گفته است که نمی‌تواند یک حمله غیرقانونی انجام دهد.

هیتن در پاسخ به سوالی مبنی براینکه درصورت وقوع این سناریو گفت: برخی مردم فکر می‌کنند ما احمقیم. ما احمق نیستیم ما درباره این موضوعات زیاد فکر می‌کنیم. وقتی شما مسئول هستید چطور می‌توانید درباره این مهم فکر نکنید؟

هیتن که مسئول نظارت بر زرادخانه هسته‌ای آمریکا نیز هست گفت: «اگر حمله‌ای غیر قانونی باشد، حدس بزنید چه اتفاقی رخ می‌دهد. من می‌گویم “آقای رئیس‌جمهور این کار غیر قانونی است” و حدس بزنید که او چه کاری انجام خواهد داد؟ می‌خواهد بگوید “قانونی یعنی چه؟”»

او افزود: و ما به گزینه‌هایی از ترکیب قابلیت‌هایی برای واکنش به شرایط موجود خواهیم رسید چرا که این روشی است که جواب می‌دهد.

رئیس فرماندهی استراتژیک آمریکا تاکید کرد، در صورتی که ترامپ قصد داشته باشد حمله هسته‌ای انجام دهد او گزینه‌های حمله‌ای را در اختیار رئیس‌جمهوری آمریکا قرار می‌دهد که قانونی باشند.

در صورت وقوع جنگ این مرکز فرماندهی نیروهای هسته‌ای را کنترل خواهد کرد. این اظهارات در شرایطی مطرح می‌شود که تهدید حمله هسته‌ای از سوی کره‌شمالی همچنان نگرانی اصلی است و منتقدان ترامپ رفتار او را زیر سوال می‌برند. توئیت‌های جنجالی ترامپ علیه پیونگ‌یانگ نگرانی دموکرات‌های کنگره را درباره تحریک یک جنگ با کره‌شمالی برانگیخته است.

ژنرال بازنشسته رابرت کهلر هم که به عنوان رئیس فرماندهی استراتژیک از ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ خدمت می‌کرد، در جلسه کمیته روابط خارجی گفته بود، نیروهای مسلح آمریکا موظف به اجرای دستورات قانونی هستند نه غیر قانونی.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید