آمادگی قطر برای مقابله با هرگونه “اقدام نظامی احتمالی” کشورهای تحریم کننده

    کد خبر :151256

وزیر خارجه قطر اعلام کرد، کشورش هیچگونه اقدام نظامی را از سوی کشورهای تحریم کننده دوحه بعید نمی‌داند.

محمد بن عبد الرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر در گفتگو با خبرگزاری “بلومبرگ” آمریکا گفت، علی رغم اینکه قطر امیدوار است چنین اتفاقی رخ ندهد، اما به خوبی آماده است و می‌تواند برای دفاع از خود به شرکایش از جمله فرانسه، ترکیه، انگلیس و آمریکا که در قطر پایگاه دارد، تکیه کند.

وی با بیان اینکه “ما دوستان کافی برای ممانعت از اتخاذ چنین اقداماتی داریم”، گفت:‌ تحریم در حال حاضر بر نیروهای آمریکایی تاثیر می‌گذارد.

وزیر خارجه قطر عنوان داشت، هواپیماهای ترابری کلاس سی- ۱۷ قطر ، هواپیماهای اصلی به شمار می‌روند که حمایت لجستیکی به شرکای ائتلاف نظیر اردن و ترکیه می‌دهند. ممنوعیت پروازهای قطر بر فراز عربستان، بحرین و امارات تنها یک گزینه برای ادامه حمایت لجستیکی از شرکای ائتلاف باقی گذاشته است و آن به پرواز در آمدن بر فراز آسمان ایران است.

وی همچنین در مصاحبه با شبکه “MSNBC” آمریکا گفت: روابط قطر با ایران در نوع خود بی نظیر است.

آل ثانی سیاست‌های عربستان و امارات را غیر قابل پیش‌بینی خواند و در عین حال، بر لزوم حل و فصل بحران میان کشورهای عربی حوزه خلیج فارس تاکید کرد؛ چراکه به گفته وی “تهدید بزرگ‌تری منطقه را احاطه کرده است”.

وزیر خارجه قطر گفت: کمپین تبلیغاتی که علیه قطر راه اندازی شده است و دوحه را بدون حقایق یا شواهدی متهم به حمایت از تروریسم می‌کند، صحت نداشته و بی اساس است.

وی آنچه را که علیه قطر ترویج داده می‌شود شایعه پراکنی‌های دروغین توصیف کرد.

به گزارش ایسنا،طبق نوشته روزنامه قطری “الشرق” وزیر خارجه قطر گفته است: دوحه در مبارزه با ایدئولوژی تروریسم و افراط گرایی پیشتاز است و دوحه میزبانی مرکز جهانی فرماندهی ائتلاف بین المللی را برعهده دارد و در ساخت مدارس و فراهم کردن امکان آموزش برای جوامع ضعیف در خارج از کشور سهیم است.

این مقام قطری با اشاره به روابط میان دوحه و واشنگتن گفت: قطر شریک و همپیمان قوی آمریکا در مبارزه با تروریسم بوده است و دوحه میزبان حدود ۱۱ الی ۱۲ هزار سرباز آمریکایی در پایگاه هوایی آمریکا “العدید” است که واشنگتن از طریق آن حملات نظامی را علیه تروریست‌های داعش ترتیب می‌دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید