معاون دبیرکل اتحادیه عرب مدعی شد: رجوع به شورای امنیت برای توقف تهدیدات ایران بعید نیست

  • سیاسی
  • یکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۶ ۱۰:۳۵
    کد خبر :151186

معاون دبیر کل اتحادیه عرب مدعی شد: احتمال رجوع به سازمان ملل و شورای امنیت با توجه به موضع خطرناک ایران و تهدید آن ضد امنیت و ثبات عربی و بین المللی را بعید نمی دانم.
حسام زکی معاون دبیر کل اتحادیه عرب مدعی شد: احتمال رجوع به سازمان ملل و شورای امنیت با توجه به موضع خطرناک ایران و تهدید آن ضد امنیت و ثبات عربی و بین المللی را بعید نمی دانم.

وی ادعا کرد: آنچه ایران ضد برخی کشورهای عربی انجام می هد، اقدام مضاعفی را برای توقف این دخالت و تهدیدات که به شیوه های مختلف صورت می گیرد، طلب می کند. ممانعت از این اقدامات ایران سیاست جمعی عربی را طلب می کند.

زکی در ادامه مدعی شد: نشست وزیران خارجه اتحادیه عرب که با تایید بیشتر کشورهای عربی روبرو است پیام قاطعی به ایران برای دست برداشتن از سیاست های کنونی اش در منطقه و دخالت های آشکار و خصمانه آن ضد عربستان، یمن و لبنان است.

معاون ابوالغیط گفت: همه ترکیب لبنان را به خوبی درک می کنند و اینکه ثبات داخلی در این کشور از اهمیت زیادی برخوردار است اما همه باید بدانند که آسیب رساندن به امنیت و ثبات دیگران قابل قبول نیست.

وی در ادامه ادعا کرد: نشست وزیران خارجه اتحادیه عرب که در مقر این اتحادیه در قاهره برگزار می شود موضع عربی روشن ضد دخالت های ایران در امور کشورهای عربی است و این موضوعی است که ایران باید به خوبی آنرا درک کند. کشورهای عربی دخالت در امور داخلی شان را نمی پذیرند و تهدید یکی از آنها یا برخی از آنها به شکلی که مشاهده می کنیم و با شواهدی که برخی ضد تعدی های ایران دارند موضوعی است که مسئولیت پذیری را طلب می کند.

شایان ذکر است که اتحادیه عرب قرار است امروز به درخواست سعودی ها نشست ویژه درباره ایران برگزار کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید