روایتی از تصمیمات احتمالی کشورهای عرب علیه ایران ؛ ریاض چه برنامه ای را به کشورهای عربی دیکته کرده است ؟

    کد خبر :151177

وزاری خارجه عربی در نشست فوق العاده خود به ریاست وزیر خارجه جیبوتی، محمد علی یوسف، امروز یکشنبه در مقرّ اتحادیه دولتهای عربی، مساله حضور ایران در جهان عرب،بویژه شلیک موشک بالستیک حوثی ها به سمت ریاض و انفجار خط لوله های نفت در نزدیکی منطقه بوری در بحرین را مورد بحث قرار می دهند.
الحیات نوشت: وزاری خارجه عربی در نشست فوق العاده خود به ریاست وزیر خارجه جیبوتی، محمد علی یوسف، امروز یکشنبه در مقرّ اتحادیه دولتهای عربی، مساله دخالتهای(!) ایران در دولتهای عربی،بویژه شلیک موشک بالستیک حوثی ها به سمت ریاض و انفجار خط لوله های نفت در نزدیکی منطقه بوری در بحرین را مورد بحث و مناقشه قرار می دهد.

این روزنامه عرب زبان در ادامه آورده است: دبیرخانه این مجمع درخواستی از سوی عربستان سعودی برای برگزاری نشست دریافت کرد و بحرین و امارات نیز با این درخواست سعودیها موافقت کردند؛ با این هدف که از نفوذ ایران در منطقه و تجاوز(!) آن به سیادت دولتهای عربی؛بویژه سوریه، یمن و عراق کاسته و مانع حمایت آن از گروههایی همچون حزب الله در لبنان و حوثی ها در یمن شوند؛ تا امنیت منطقه بیش از این تهدید در معرض تهدید نباشد.

منابع مطلع در گفتگو با الحیات فاش کردند که تصمیم صادره از سوی این نشست، حامل پیامی قدرتمند برای ایران خواهد بود، بدین منظور که از دخالتهای(!) فراوانش در دولتهای عربی،شعله ور کردن درگیریهای طایفه ای و مذهبی در منطقه و حتی تهدید با زور، دست بردارد.

این منابع همچنین توضیح دادند قطعنامه ای که دبیر خانه این مجمع در صدد صدور آن است، در بردارنده تاکید بر ثبات موضع عربی در خصوص دخالتهای(!) ایران در مسائل دولتهای عربی همسایه است.

به گزارش این منابع، از دو سال پیش، بند مربوط به دخالتهای(!) ایران در دولتهای عربی، بندی دائمی در دستور کار شورای این مجمع بوده و همواره این دخالتها را محکوم کرده و ایران را به توقف آن دعوت نموده است.

پیش از این نشست فوق العاده، نشست مشورتی کمیته وزارت عربی برگزار می شود که در مساله دخالتهای(!) ایران در مسائل اعراب ذینفع است و متشکل از مصر، بحرین، عربستان سعودی و امارات می باشد.

به گفته منابع آگاه، قطعنامه پیش بینی شده موضع قطعی عربی در خصوص شلیک موشک به سمت ریاض و انفجار لوله های نفت در بحرین را مشخص کرده و دربردارنده وظایف مشخصی برای دبیرخانه این مجمع برای پیگیری این موضوع خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید