وزیر خارجه لبنان در نشست امروز اتحادیه عرب حاضر نمی‌شود

    کد خبر :151141

مقام‌های لبنانی اعلام کردند که وزیر خارجه این کشور به منظور اجتناب از رویارویی احتمالی با همتای سعودی خود، در نشست امروز اتحادیه عرب شرکت نمی‌کند.

یک مقام بلندپایه لبنانی اعلام کرد که «جبران باسیل» وزیر خارجه لبنان در نشست وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب، که یکشنبه- امروز- در قاهره برگزار خواهد شد، شرکت نمی‌کند.

این منبع، روز گذشته در گفت‌وگو با خبرگزاری «رویترز»، تصریح کرد که تصمیم نهایی درباره مشارکت باسیل صبح یکشنبه گرفته خواهد شد. با این حال، وزیر خارجه لبنان ترجیح میدهد به منظور اجتناب از هرگونه رویاریی احتمالی با عربستان سعودی و همپیمانانش درباره نقش منطقه‌ای حزب‌الله لبنان، در نشست حاضر نشود.

از سوی دیگر، خبرگزاری «الشرق الاوسط» مصر گزارش داد، نشست فوق‌العاده وزرای خارجه اتحادیه عرب به درخواست عربستان سعودی و با موافقت امارات، بحرین، کویت و به منظور مقابله با آنچه که «دخالت‌های ایران در امور داخلی کشورهای عربی» خوانده می‌شود، برگزار خواهد شد.

«سعد الحریری» نخست‌وزیر مستعفی لبنان دو هفته بعد از استعفای جنجالی و بازداشت در عربستان سعودی، به فرانسه سفر و با ماکرون دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش تسنیم،الحریری در نطق استعفایش، که از شبکه تلویزیون «العربیه» عربستان پخش شد، ادعاهای ثابت‌نشده و در راستا با مواضع سعودی‌ها علیه ایران و حزب‌الله مطرح کرده بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید