دریادار خانزادی: نیاز امروز نیروی دریایی حضور در دریاهاست

  • سیاسی
  • شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۶ ۱۷:۵۳
    کد خبر :150975

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: طبق گفته فرمانده معظم کل قوا نیاز امروز نداجا حضور در دریاهاست.

امیر دریادار حسین خانزادی، درباره نیازهای امروز نداجا اظهار کرد: نیروی دریایی ارتش باید چندین نقش مختلف را در زمان صلح و دفاع ایفا کند که مهمترین آن نقش‌های نظامی، سیاسی و بازنگه‌داشتن خطوط مواصلاتی در دریاست؛ پس با این نکته می‌توان دریافت که نیروی دریایی مسئولیت‌هایی را در قبال کشور دارد که از جمله آن می‌توان به تأمین امنیت منابع دریایی اشاره کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش در منطقه و جهان نیز نقش‌هایی دارد، گفت: نقش منطقه‌ای نیروی دریایی که باید به صورت جمعی انجام شود، تأمین امنیت دریاهای منطقه است و در کنار آن نیز باید با مشارکت در برقراری امنیت دریاهای دوردست وظیفه جهانی خود را بازی کند که تا امروز ما این کار را به صورت مستقل انجام می‌دادیم، اما مطمئن هستیم که با همکاری نیروهای دریایی کشورهای منطقه برای تأمین امنیت، دیگر نیازی به حضور نیروهای فرامنطقه‌ای نیست و خودمان قادر به انجام این کار هستیم.

امیر خانزادی درباره تولید تجهیزات نوین اظهار کرد: با توجه به بالا بودن سطح فناوری در تجهیزات دریایی در تمام دنیا طبیعی است که این حوزه راهبردی باشد و تجهیزات آن نیز جزء دسته‌ای حساب می‌شوند که هیچ کشوری آن را در اختیار کشور دیگر نمی‌گذارد، مگر اینکه از آن کشور تمکین کند.

به گزارش ایسنا، فرمانده نیروی دریایی ارتش عنوان کرد: با عنایت به این موضوع که ایران در حوزه دریا، سیاست خارجی و موضوعات دفاعی کشوری کاملا مستقل است پس در ساخت تجهیزات خودکفا خواهیم شد.

امیر خانزادی در بخش پایانی سخنانش خاطرنشان کرد: ما پیشتر نیز ثابت کردیم که برنامه‌های کوتاه، میان و بلندمدت برای تولید تجهیزات داریم و قطعا ملت ایران در آینده‌ای نزدیک یعنی تا پایان امسال شاهد موفقیت‌های بیشتری در این حوزه خواهند بود و تجهیزات جدیدی به نیروی دریایی ارتش اضافه می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید