ریاض المالکی: زیر بار سیاست فشار و باج گیری آمریکا نمی رویم

    کد خبر :150955

در پی عدم تمدید مجوز دفتر سازمان آزادی بخش فلسطین در واشنگتن، وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که فلسطین زیر بار سیاست فشار و باج گیری نخواهد رفت.

به گزارش بازتاب به نقل از پایگاه خبری «المواطن»، «ریاض المالکی» وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن انتقاد از ایالات متحده اعلام کرد که تشکیلات خودگردان فلسطین سیاست فشار و باج گیری را قبول نخواهد کرد.

این انتقادها بعد از خودداری آمریکا از تمدید مجوز دفتر «سازمان آزادی بخش فلسطین» در واشنگتن مطرح شده است، المالکی اعلام کرد با وجود گذشت دو روز از تاریخ اعتبار ۶ ماهه مجوز نمایندگی سازمان آزادی بخش فلسطین در واشنگتن «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا هنوز این مجوز را تمدید نکرده است.

المالکی معتقد است که این اقدامات ممکن است بخشی از سیاست اعمال فشار و تهدید آمریکا علیه تشکیلات خودگردان فلسطین برای تحت فشار قرار دادن این سازمان در خصوص مسائل سیاسی مرتبط با پرونده فلسطین باشد.

سازمان آزادی‌بخش فلسطین «ساف» تشکیلاتی از احزاب فلسطینی است که در سال ۱۹۶۴ تاسیس شده و در بیشتر کشورهای جهان به عنوان نماینده رسمی مردم فلسطین شناخته می‌شود.این سازمان از سال ۱۹۷۴ در سازمان ملل نیز عضویت دارد.

خبرگزاری «اسوشیدپرس» پیشتر به نقل از مسئولان آمریکایی گزارش داده بود که واشنگتن به نمایندگی سازمان آزادی بخش فلسطین در واشنگتن هشدار داده که باید در مذاکرات صلح با اسرائیل به صورت جدی مشارکت داشته باشند و فلسطینی ها را تهدید کرده است. بر اساس این گزارش این اقدام آمریکایی ها بعد از آن صورت گرفته که فلسطینی ها بنا داشته اند مسئولان اسرائیلی را به دیوان بین المللی کیفری بکشانند.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید