سفر وزیر خارجه انگلیس به تهران گامی موثر در پسابرجام برای تقویت مناسبات فی مابین است

  • سیاسی
  • شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۶ ۱۶:۱۴
    کد خبر :150871

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی سفر وزیر خارجه انگلیس به ایران را گامی موثر در دوران پسابرجام برای تقویت مناسبات فی مابین دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره با حفظ اصول و چهارچوب های مورد نظر و احترام متقابل آماده توسعه روابط با کشورها بوده است.

علی نجفی تاکید کرد: انگلیس یکی از کشورهای مهم اروپایی است که ایران روابط دیرینه ای با این کشور دارد.
وی اظهار کرد: سفر بوریس جانسون به ایران که در ماه های آینده انجام می شود از ابعاد مهم روابط دو جانبه و تحولات منطقه ای دارای اهمیت است، در عین حال این سفر، یک گام مثبت و موثر در دوره پسابرجام هم برای تقویت مناسبات اقتصادی فی مابین و هم تحکیم روابط سیاسی و بین المللی به ویژه حمایت از حفظ و اجرای برجام است.
نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: انگلیسی ها به موقعیت و جایگاه ایران در سطح منطقه و بین المللی به خوبی واقف هستند، عزم و اراده موجود می تواند برای گشایش ظرفیت های جدید در مناسبات دو کشور تاثیرگذار باشد.
نجفی افزود: ما به عنوان یک موضع اصولی همواره تاکید کردیم که با احترام متقابل و با حفظ اصول و چهارچوب های مورد نظر همیشه برای توسعه روابط آمادگی داشته ایم و امیدواریم طرف های مقابل نیز با نظر داشتن این اصول و چهارچوب ها به تقویت مناسبات نگاه مثبت داشته باشند و از رفتارهای مقطعی و غیر اصولی در روابط بپرهیزند.
به گزارش ایرنا، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری دوشنبه گذشته خود اعلام کرد: سفر بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس به تهران در دستور کار دو کشور قرار دارد و در حال تنظیم این سفر هستیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید