آمریکا ۱۰۰ میلیارد دلار سلاح به عربستان سعودی می‌فروشد

    کد خبر :15070

یک مقام ارشد کاخ سفید اعلام کرد، مذاکرات آمریکا و عربستان درمورد یک مجموعه از قراردادهای تسلیحاتی به ارزش بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار مراحل نهایی خود را می‌گذارند.

یک مقام ارشد کاخ سفید، جمعه به خبرگزاری رویترز خبر داد، مذاکرات آمریکا و عربستان درمورد یک مجموعه از قراردادهای تسلیحاتی به ارزش بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار مراحل نهایی خود را می گذارند.

در حالی این گزارش منتشر شده که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، قرار است هفته آینده به ریاض سفر کند و با مقام‌های سعودی دیدار کند.

این مقام ارشد کاخ سفید که خواسته نامش فاش نشود، تصریح کرده است، رقم این مجموعه قراردادهای تسلیحاتی ممکن است در یک دهه آینده به ۳۰۰ میلیارد دلار برسد تا قابلیت دفاعی عربستان تقویت شود.

وی افزود، ما در مراحل نهایی کردن یک مجموعه از توافق ها هستیم.

طبق این گزارش، نحوه تنظیم بسته (قراردادها) تسلیحاتی به گونه‌ای است که همزمان با سفر دونالد ترامپ به عربستان باشد.

هفته گذشته برخی از مقام‌های آمریکا در خصوص مذاکرات تسلیحاتی بین واشنگتن و ریاض، گفته بودند، این مذاکرات از جمله شامل خرید سیستم دفاع موشکی تاد محصول شرکت لاکهید مارتین، سیستم نرم افزار C2BMC برای کنترل و ارتباطات، و خودروهای زرهی «برادلی» و تانک‌ «ام ۱۰۹» خواهد بود.

طبق این گزارش، آمریکا مهم‌ترین تامین کنند سلاح عربستان سعودی است و سلاح‌هایی مانند جنگنده‌های «اف ۱۵» تا سیستم‌های فرماندهی و کنترل را به ارزش ده‌ها میلیارد دلار به ریاض فروخته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید