پافشاری دولت کابل بر ادامه سیاست حذف و انحصار قدرت

    کد خبر :150566

مشاور رئیس اجرایی دولت افغانستان در واکنش به حمله اخیر علیه هواداران والی بلخ اعلام کرد که اعمال سیاست‌های حذفی و انحصار قدرت در دستور کار دولت افغانستان است و برخی‌ برای حذف سیاسی و فیزیکی «عطامحمد نور» تلاش می‌کنند.

«مولوی مختار مفلح» مشاور عبدالله عبدالله و رئیس حزب «نهضت اسلامی افغانستان» اظهار داشت: سیاست‌های حذفی و انحصار قدرت در دستور کار دولت افغانستان قرار دارد.

وی هشدار داد که طرح توطئه علیه عطامحمد نور دشمنی با مردم افغانستان است و حکومت وحدت ملی باید این مسئله را بداند.

رئیس حزب نهضت اسلامی افغانستان گفت: حکومت وحدت ملی در حالی که شعار شایسته سالاری را سر می‌دهد اما سیاست‌های قومیتی را در پیش گرفته است.

مولوی مفلح تصریح کرد برخی‌ همانطور که «برهان‌الدین ربانی» و ژنرال «داوود» را ترور کردند، اکنون نیز برای حذف فیزیکی و سیاسی عطامحمد نور والی بلخ نیز تلاش می‌کنند.

وی افزود: دیگر مردم افغانستان اجازه نخواهند تا با طرح توطئه ثبات نسبی این کشور را برهم زنند.

پنجشنبه هفته گذشته گردهمایی هواداران عطامحمد نور والی بلخ در کابل هدف حمله انتحاری قرار گرفت که در نتیجه ده‌ها نفر کشته و زخمی شدند.

مسئولیت این حمله را گروه تروریستی داعش به عهده گرفت.

به گزارش تسنیم، عطامحمد نور که اخیرا برای ریاست جمهوری آینده افغانستان اعلام آمادگی کرده بود از بنیانگذاران شورای عالی ائتلاف نجات افغانستان است که بزرگترین ائتلاف اپوزیسیون حکومت وحدت ملی محسوب می‌شود.

وی در واکنش به حمله انتحاری به هوادرانش در کابل گفت: بخش مشخصی از دولت طراح و حامی این حمله بوده که در ادامه توطئه علیه «جنبش روشنایی»، «رستاخیز» و مراسم خاکسپاری «سالم ایزدیار» صورت گرفته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید