باز هم نارضایتی از اکران فیلم ها/«شنل» سالن کاف نداشت

    کد خبر :150428

حسین کندری و حمیدرضا بابابیگی کارگردان و نویسنده فیلم «شنل» از وضعیت اکران این اثر و همچنان کارهای آینده خود صحبت کردند.

به گزارش افکارنیوز، حسین کندری کارگردان فیلم سینمایی «شنل» درباره نحوه اکران این اثر بیان کرد: ما سالن‌های کمی در تهران برای نمایش این فیلم داریم که با توجه به تعداد بالای فیلم هایی که این روزها در حال اکران هستند، فیلم ما فرصت دیده شدن پیدا نمی‌کند.

وی با انتقاد از کمبود تبلیغات محیطی برای فیلمش توضیح داد: این موضوعات باعث می شود «شنل» به لحاظ کمّی اکران مناسبی نداشته باشد ولی خوشبختانه از لحاظ کیفی از اکران خوبی برخوردار است یعنی مخاطبان بعد از تماشای این فیلم از سالن راضی بیرون می آیند و از اینکه به آنها احترام گذاشته شده و فیلمی مطابق با ذات سینما برای آنها طراحی کرده ایم لذت می برند و این اتفاق خوبی است.

وی با اشاره به نحوه پخش تیزرهای این اثر از تلویزیون اظهار کرد: بالاخره ایجاد محدودیت های بی دلیل و یک سویه و قضاوت ناجوانمردانه کار درستی نیست البته از سازمانی که مدیران ارشد و مدیران میانی آن دغدغه فرهنگی ندارند نمی شود انتظار بیشتر از این ها داشت به همین دلیل من اصراری ندارم درباره آن صحبت و یا به آن فکر کنم.

کندری با بیان اینکه این فیلم تبلیغات شهری چندانی هم ندارد، عنوان کرد: ما از شهرداری تهران تعدادی باکس های کوچک تبلیغاتی گرفته ایم که چندان دیده نمی شود و تنها کسانی متوجه چنین تبلیغاتی می شوند که می دانند «شنل» چه فیلمی است، چون این باکس‌های تبلیغاتی بسیار پراکنده هستند و از نظر ایده و اجرا نیز جالب نیستند.

این کارگردان با اشاره به دیگر فعالیت هایش گفت: ما در حال حاضر مشغول نگارش ۲ قصه متفاوت هستیم و هدفم این است که در فیلم سومم از آثار غالبی که این روزها با عنوان سینمای اجتماعی عرضه می شود دور شوم و فضاهای جدید را تجربه و مخاطب را هم با غافلگیری خوبی مواجه کنم.

وی بیان کرد: ما می خواهیم در فیلم سوم این ذهنیت بد مخاطب مبنی بر اینکه همه فیلم ها مثل هم هستند از آنها دور کنیم. این را هم باید بگویم که من هر دوی این قصه ها را دوست دارم ولی با توجه به اینکه هنوز به نگارش نهایی نرسیده است نمی توانم مطلب زیادی بگویم که کدام به مرحله تولید می رسد.

کندری در پایان عنوان کرد: ما در نظر داریم اواخر امسال شروع به تولید یکی از این قصه ها کنیم چون در آن زمان دیگر هیجانات برگزاری جشنواره ملی فیلم فجر می خوابد و می توانیم با فراغ بال یک فیلم باکیفیت و دغدغه مند تولید کنیم.

حمیدرضا بابابیگی نویسنده «شنل» نیز به مهر گفت: ما چندین بار با مخاطبان به تماشای این فیلم نشستیم و از اینکه اقبال خوبی از سوی آنها صورت گرفته بود خوشحال بودیم.

وی درباره قصه «شنل» که درباره یک مهاجر افغانستانی است، اظهار کرد: من به یاد ندارم که تاکنون یک افغانستانی بدون داشتن نگاه ترحم برانگیز در محوریت آثار سینمایی قرار گرفته باشد البته ما خودمان به این فکر نکرده بودیم و بیشتر می خواستیم فضای فیلم ما پیراسته و به گونه ای باشد که از شخصیت اصلی گرفته تا شخصیت های فرعی آن نو باشد.

بابابیگی در پایان گفت: به تازگی فیلمبرداری فیلمی با نام قبلی «باران تابستان» به نویسندگی من کلید خورده است که یک اثر متفاوت با آثار قبلی‌ام است. این اثر درباره چند فرد مسن و یک فیلم بسیار لطیف است

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید