تهاتر سه‌جانبه بدهی در نامه وزیر اقتصاد به رئیس سازمان برنامه و بودجه

    کد خبر :150396

وزیر اقتصاد در نامه‌ای به محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه، پیشنهاد داده است تا بدهی پیمانکاران بخش خصوصی با دولت و بانک‌ها تهاتر شود.

مسعود کرباسیان، وزیر امور اقتصادی و دارایی در نامه‌ای آنی و حائز اهمیت، به محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه کشور، تهاتر بدهی دولت به بخش خصوصی و بخش خصوصی به بانک‌ها، با مطالبات دولت از بانک‌ها را پیشنهاد داده است.

به گزارش مهر، مطابق نامه وزیر اقتصاد، این تهاتر بدهی باید در لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ ذیل حکم مربوط به اوراق تسویه خزانه پیش‌بینی شود. متن نامه کرباسیان به این شرح است:

جناب آقای دکتر نوبخت

معاون محترم رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور

با سلام و احترام

همان‌گونه که مستحضرید، بدهی دولت به فعالان بخش خصوصی و مطالبات بانک‌ها از این افراد، یکی از معضلات اشخاص مذکور است، به نحوی که در مواردی منجر به تعطیلی و ورشکستگی نیز شده است. لذا به منظور حل بخشی از مشکلات فعلی پیشنهاد می‌شود حکم ذیل در خصوص تهاتر بدهی دولت به بخش خصوصی و بخش خصوصی به بانک‌ها با مطالبات دولت از بانک‌ها در لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ ذیل حکم مربوط به اوراق تسویه خزانه پیش‌بینی شود.

«مطالبات اشخاص حقیقی و حقوقی خصوصی و تعاونی از دولت با بدهی اشخاص یادشده به بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی از طریق تسویه بدهی بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی به دولت با صدور اوراق تسویه خزانه قابل تهاتر است».

شایان‌ ذکر است در احکام قانون بودجه سال جاری نیز متن پیشنهادی ملاحظه‌شده برای لایحه بودجه ۱۳۹۷ کل کشور، صرفا بدهی دولت به اشخاص متقاضی با مطالبات اشخاص یادشده قابل تهاتر است و مجوزی برای تهاتر به نحو فوق که در آن امکان تهاتر بدهی بخش خصوصی با بدهی بانک‌ها به دولت فراهم باشد، پیش‌بینی نشده است.

مسعود کرباسیان

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید