مهم ترین آسیب های فضای مجازی

    کد خبر :150368

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: از مهم ترین آسیب های فضای مجازی این است که تولیدکنندگان اثر احساس کنند به عنوان پدیدآورندگان اثر، حقوقشان زیرپا گذاشته می شود و لذا نباید آنها با وجود طرح شامد، دیگر دغدغه ای در این زمینه داشته باشند.

به گزارش افکارنیوز، سید عباس صالحی در حاشیه بازدید از یازدهمین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال در جمع خبرنگاران گفت: یکی از آسیب های فضای مجازی زیرپاگذاشتن حقوق صاحب اثر است، لذا نیاز بود که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اتخاذ تدابیری و برنامه ریزی های لازم، طرحی را در این زمینه پدید آورد که به یاری تولیدکنندگان و پدیدآورندگان اثر بیاید که در واقع می توان گفت طرح شامد شناسنامه دار کردن الکترونیکی محتوای دیجیتال گامی در جهت صیانت از این مهم بود که مورد استقبال همگان قرار گرفته است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: از مهم ترین آسیب های فضای مجازی این است که تولیدکنندگان اثر احساس کنند به عنوان پدیدآورندگان اثر، حقوقشان زیرپا گذاشته می شود و لذا نباید آنها با وجود طرح شامد، دیگر دغدغه ای در این زمینه داشته باشند.
عضو کابینه دولت دوازدهم در عین حال تاکید کرد: در شرایطی که منابع اطلاعاتی زیاد است و بشر در عصر تراکم اطلاعاتی قرار دارد باید منبع اعتبار سنجی داشته باشیم. از این رو طرح شامد با اعتبار بخشی کمک می کند کسانی که به دنبال منابع مهم تر و معتبرتر هستند به راحتی به این منابع دسترسی پیدا کنند.
صالحی در بخش دیگری از سخنان خود فعالان عرصه رسانه های دیجیتال را طلایه داران کشور توصیف کرد و گفت: امروز فعالان فضای مجازی و دیجیتال به عنوان خط شکنان این فضا شناخته می شوند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: حوزه فضای مجازی فرصت های خاصی را برای بشر فراهم کرده که امکان دریافت اطلاعات زیاد در زمان کوتاه مهیا شده است.
به گفته وی، امروز افراد می توانند در این فضا با سرعت بسیار، حجم زیادی از اطلاعات را دریافت کرده و با سرعتی بیشتر و همین حدود این اطلاعات را ارسال و رد و بدل کنند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه تاکید کرد: فضای مجازی امروز فضای زمانی و مکانی را درنوردیده و به افق های بسیار دورتر رفته و زندگی همگان را تحت تاثیر خود قرار داده است.
صالحی همچنین با تاکید بر اینکه فضای مجازی فرصت های دیگری را نیز برای بشر فراهم کرده، اظهار داشت: این به این معنی نیست که آسیب و تهدید در این فضا وجود ندارد بلکه آنچه حائز اهمیت است اینکه تهدیدها را تبدیل به فرصت و از فرصت ها در جهت بهره وری و ارتقا و پیشرفت در فضای مجازی استفاده می کند.
یازدهمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال با شعار ایجاد فضای سالم، ایمن و مفید پس از 7 روز برگزاری 26 آبان در مصلای امام خمینی (ره) به کار خود پایان داد.
آیین اختتامیه این رویداد بزرگ رسانه های دیجیتال و فضای مجازی 22 آذرماه سال جاری با معرفی برترین ها و برگزیدگان در تمامی حوزه ها و عرصه ها در سالن سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید